Toms matprat testet TGI Friday’s (City)

Categories Blogg

For noen uker siden var vi i Oslo en helg. Da fikk vi testet ut TGI Friday’s. Dette er jo en plass med ikke helt det beste rykte. De har fått mye pepper for blant annet service. Dette er jo selvfølgelig ikke plassen man besøker om man vil ha skikkelig restaurantmat, men man blir mett.

Grunnen til at vi havnet på TGI Friday’s på en lørdagskveld i Oslo er ganske så enkel. Bøgdefolk på bytur tenkte ikke på at man måtte bestille bord på forhånd. De restaurantene vi hadde sett oss ut, var enten full eller hadde 3-4 timer ventetid. Og det er jo slikt jeg ikke har tolmodighet til. TGI Friday’s var 30 meter fra hotellinngangen der vi bodde. Så da stakk vi innom der.

Det var jo selvfølgelig fullt her denne kvelden også. Vi var vel der rundt klokken 19. Etter litt om og men klarte de å fikse et bord til Kokkefruen og meg. Noe intim restaurant følelse var det ikke nei. Satt mer på utstilling, og det var fryktelig høylytt der.

Service var det ingenting å si noe på. Vi hadde to stykker som passet veldig godt på oss. To veldig hyggelige servitører som surret ofte rundt oss. Som to bønder i byen, så måtte jo alt dokumenteres. Går ofte ut over Heidi da, men hun er alltid sporty og stiller opp

Vi gikk igjennom menyen, som egentlig hadde et ganske godt utvalg. De hadde ikke akkurat det jeg hadde lyst på, men endte opp med noe annet. Alle kan bli utsolgt for råvarer, så den er grei. Det var jo smekke fullt der, så da skjer sånt.

I mens vi ventet på maten som tok rundt 30 minutter. Så prøvde vi ut øl fra Brooklyn Brewery. Den kjøper jeg ikke flere ganger. Ikke helt min type øl nei, men da fikk vi prøvd det. Kokkefruen syns den var helt grei. 0.5 liter kostet 154 kr

Etter 30 minutter kom maten. Det er jo egentlig ikke så ille på en fullstappet «restaurant»

Har opplevd mye lengre ventetid flere ganger på andre plasser.

Jeg bestilte en medium stekt Flat Iron Steak til 349 kr. Servert med maiskolber, bearnaise og pommes-frites.

Kokkefruen bestilte Sizzling Fajitas med kylling til 309 kr

Så her kommer vår mening om disse to rettene.

Jeg hadde bestilt en medium stekt Flat Iron steak.
Flat iron steak er et mørt og smakfullt stykke som bør serveres medium stekt. Kjøttet bør stekes ved litt svakere varme og over noe lengre tid enn ved tradisjonell biffsteking. Det har ganske grove fibre, men er mørt og smakfullt. Helstekes og skjæres vanligvis i skiver før servering. Denne var ikke i skiver da. Den var også medium minus. Og virket ikke som den hadde fått noe mer enn to minutter hviletid før servering. Den sa jo fortsatt nesten mø jo.

Den var ganske så smakløs. Her trur jeg de hadde glemt krydder. Etter litt om og men fikk vi salt og pepper til bordet. Det hjalp litt da.

Som alltid var jeg jo sulten. Alt går i grisen er jo en god beskrivelse av meg. Så maten forsvant den, selv om dette ikke var et måltid å skrive hjem om. Svært, svært skuffende egentlig.

Jeg var enda godt sulten da jeg var ferdig med min porsjon. Så hell i uhell så klarte ikke Heidi halvparten av sin Sizzling Fajitas. Smaken av koriander overdøvde absolutt alt på tallerken.

Både Chimichurri saus og Pico de Gallo kan man bruke koriander i. Mange gjør det ikke, siden 50% av befolkningen ikke liker koriander. Det burde absolutt stå i menyen at det er brukt koriander. Her kan mange få ødelagt måltidet sitt.

Det endte med at jeg spiste opp maten til Heidi også. Og hun hadde helt rett, alt smakte koriander. Uansett hvilken bit du tok på tallerken…..koriander, koriander, koriander.

Så dette var absolutt skuffende måltider. Heldigvis var det klart for dessert. Kunne den redde kvelden?

Jeg bestilte en Red Velvet til 129 kr

Heidi bestilte en Key Lime Pie til 139 kr

Heidi køddet med servitøren at vi feiret min bursdag. Jeg var 70 år🥳

Da måtte jeg jo få kaken gratis sa servitøren. Heidi begynte å le. Fortalte at hun bare tullet. Svaret til servitøren var: Ja, jeg syntes han holdt seg veldig godt til å være 70 år😂

Vi fikk også to kopper kaffe til 96 kr

Dessertene var helt fantastisk. Heidi likte sin bedre enn min. Jeg likte begge. Heidi klarte jo ikke hele desserten, så da tok jeg resten. Nei, dette kunne jeg skrive hjem om akkurat som Onkel Reisende Mac hadde gjort. For dette var nydelig. Desserten reddet virkelig måltidet etter de skuffende hovedrettene.

Hele måltidet vårt kom på 1330 kr

Gode og mett trakk vi tilbake til baren på hotellet. Her avsluttet vi en lang dag i hovedstaden.

Takk for at dere ble med en liten tur innom TGI Friday’s

9 kommentarer

9 thoughts on “Toms matprat testet TGI Friday’s (City)

  1. En hyggelig date da!
    Og maten SÅ fristende ut – det skal sies ja. Men smaken har jo alt å si. Mitt kjøttstykke hadde måtte bli stekt ihjæl for jeg liker det godt stekt 😀

  2. Bra du var i godt selskap, syntes ikke det så nåkka godt ut, annet en desserten, koriander e fyfy 😅, og syntes den porsjonen du fikk va liten, bra å vite at man må bestille bord i Oslo, vi har en tendens te æ være akutt sulten å da bær det te max🙈,boka Di ankom Alta igår, bladde gjennom å syns at du virkelig har klart å å lage ei bok som værmansen kan klare å lage, kjente igjen det meste, men e man kokk så e det jo plankekjøring, men æ blir å bruke den,det e jo fint å ha nokka skriftlig, alt står ikke i hodet, god helg 🤩

  3. Anbefaler deg å besøke «Den glade gris» hvis dere skal til Oslo igjen, men da må dere bestille bord god tid i forkant. Utrolig god mat 👍

  4. så synd at maten var skuffende. vi kjøper alltid hamburger,og den pleier være kanongod. fine bilder av et fint par🥰

  5. Så flotte bilder. Og du holder deg utrolig godt til å feire 70 års dag.
    Maten ser jo fristende ut, men med MØ-biff og korianderdominans tror jeg ikke dette er stedet for meg.
    Ikke noe kan komme opp mot hjemmelaget mat, men godt å slippe å kokkelere en gang i blant.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *