Bestemors boller er nydelige å ha med på tur!

Categories Oppskrifter

Disse bollene er bare helt fantastiske. Luftige og med masse kokosfyll inni. Nydelige turboller

 

«Bestemors boller»

Denne holder til 25-30 stk.

Du trenger:

15 dl hvetemel

2.5 dl sukker

3/4 ts salt

150 g smør

4.5 dl melk

1.5 pk gjær

2 egg

Fyll:

150 g mykt smør

3.5 dl kokos

4.5 ts vaniljesukker

1.5 dl sukker

Slik gjør du:

Bland alt det tørre. Smelt smøret og ha i melken. La blandingen bli lunken. Rør ut gjær i den lunkne melken.
Visp eggene sammen lett. Bland alt sammen litt om litt. Elt godt. Heves tildekket i 40-50 min.

Bland sammen fyllet.

Ta deigen på bordet og elt den godt. Del i små emner. Form til boller og flat de ut.

Legg på 1 ts av kokosblandingen. Knip de sammen til en rund bolle.

Sett dem med skjøten ned i muffinsformer.

Etterhev i ca.30 minutter. Pensle med egg.

Stekes midt i ovnen 12 minutter på 200 grader.

Disse går fint å fryse. Skal du på tur er det bare å legge de i sekken, så tiner de på vei

9 kommentarer

9 thoughts on “Bestemors boller er nydelige å ha med på tur!

    1. Jeg har lagd de med vaniljekrem også. Og en liten sjokoladebit inni sammen med krem. De er også nydelige☺️

  1. Er veldig glad i bloggen din, men nå synes jeg det begynner å bli vel mye reklame.
    Vet det er det du lever av, men går det an å begrense litt?

    1. Reklamen inne på bloggen mener du? Den har jeg ingen kontroll over. Og har ikke lov å fjerne den. Da blir jeg utestengt fra bloggen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *