GOD JUL ALLE SAMMEN

Categories Blogg

Kalenderen viser 23 desember og det er lillejulaften. Det er kun en dag igjen til julaften. Noen som gleder seg? Jepp, jeg gjør. For jeg elsker jul

🎁🎄🧑🏼‍🎄🎅🏼🎄🎁

Lillejulaften er jo også en fin dag. De siste tingene skal fikses. Ja, jeg må straks i skogen for å fange et tre. Det er 16 minus ute, så ser ikke fram til det. I fjor var det dårlig med trær å finne. Altså fine mindre trær som passer bra i stua. I år er det kun Kokkefruen og jeg hjemme. Så om jeg ikke finner et stort tre, så går det helt fint🎄Jeg fanger det jeg finner…med lasso ja. Det er jo helt vilt🎄og frittstående. Vi er jo sent ute med det meste i år, men sånn er det av og til.

Må også en tur på Kiwi i dag. Det må jo hamstres til jul. Ingenting gir mer julestemning enn en travel dag på butikken. Og hamstring er vi jo utrolig flinke til her i landet. Så da kan jeg nynne julesanger, bare for å irritere alle som stresser rundt på butikken.

Treet skal pyntes i dag. Og det er jo alltid spennende. Blir som regel litt krangling mellom ungdommen, og det ender opp med at en av de blir sur. Så stopper pyntingen opp. Kan vel si at det er en tradisjon det også. Og tradisjoner er viktig. 

På ettermiddagen skal vi over på nabogården. Det er også en tradisjon. Da samles begge gårder i Eldhuset hos de. Med fyr i peisen, grøt i skåla og gløgg i koppen. En skikkelig koselig sammenkomst. Så skal vi alle inn på låven med grøt til nissen. Det er høydepunktet for alle barna. Og nissen er jo selvfølgelig inne på låven en plass. Og alle må være stille, så vi ikke forstyrrer nissen.

Så er det hjem etterpå. Jentene skal til faren på kvelden. Så da blir vi alene fram til 29 desember. Kvelden før kvelden, og grevinnen er jo høydepunktet på tv for kvelden.
Pakker skal klemmes og ristes på…hmm…hva er inni denne tru🤔Nei da, har sluttet med det😂
Og så må jeg huske å putte pinnekjøtt i vann. Vil gjerne ha det i 16-17 timer i vann.

Dette blir nok en fin jul, selv om oppladningen ikke har vært optimal. Uken har vært preget av sykdom. Fikk heldigvis handlet alt av gaver i går. Med hjelp fra snille svigermor🥰Hun kjørte rundt halve Grenland, så vi fikk handlet og levert gaver til familie.

Det skal bli godt å slappe av litt i julen. Ikke så mye aktivitet i nettbutikken nå, men det kommer vel et salg i romjulen. Det må man jo ha skjønner dere.
I går kveld fikk jeg også invitasjon til Vixen utdelingen i Oslo. Det er i starten av februar. Blir jo gøy å treffe masse kjente influensere da. Jeg kan fly litt under radaren, for er nok ikke mange som vet hvem jeg er der.
Får jo ikke noe pris, men får i hvert fall rød løper, tapas, prisutdeling og after-party. Så nå er hotell booket for den helgen. Koselig med en tur for Kokkefruen og meg, selv om hun ikke får være med på selve Vixen utdelingen. 

I går kveld rundet Facebook-siden min 37 000 følgere. Kryper opp mot 40 000. Så tusen takk til alle dere følgere.

Jeg håper dere alle finner julefreden og julestemningen. Nei, den ligger nok ikke i postkassen. Du må nok lete litt innvendig.

Håper dere får kost dere skikkelig i jula, uansett om dere er alene eller sammen med andre. Noen trives best alene, og noen trives best sammen med familien. Vi er alle forskjellig på det området.

Jeg og resten av kokkefamilien ønsker dere alle sammen en riktig god jul

🎅🏼🥰🎄❤️

 

Julehøytiden forbindes med samhold, glede og gode øyeblikk ❤️

Ikke alle har det slik.
Høytiden kan oppleves som spesielt vanskelig og ensom for mange.

Her er kontaktinformasjon til mange som kan hjelpe deg eller andre ❤️

Telefon:
Politi (nødhjelp) 112
Akutt selvmordsfare (nødhjelp) 113
Landsdekkende legevakt 116 117
Mental helses hjelpetelefon 116 123
Alarmtelefonen for barn og unge 116 111
Vold- og overgrepslinjen 116 006
Kirkens SOS (krisetelefon) 224 00 040
Anonyme alkoholikere 911 77 770

Chat:
snakkommobbing.no (barn og unge)
116111.no (barn og unge)
sidetmedord.no
soschat.no
korspaahalsen.rodekors.no

3 kommentarer

3 thoughts on “GOD JUL ALLE SAMMEN

  1. Så hyggelige tradisjoner, håper at helsa ikke lager mer “krøll” slik at dere begge får ladet batteriene skikkelig de neste dagene. Ha en fortreffelig jul og ta vare på hverandre. God jul!! ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *