Henger julen i en tynn tråd nå?

Categories Blogg


De siste dagene har sykdom herjet i heimen. Mandag våknet jeg med feber, hoste, snørr og tårer.
Da Kokkefruen og jentene også ble syke. (Jentene kom syke hit på mandags ettermiddag) Måtte jeg bare skyve alt til side. Så da jobbet jeg bare på. Brukte et par dager på å utvide kjelleren. Flyttet kontor og lagde større plass til nettbutikk og pakkeavdeling. Jeg tømte og ryddet fryser og kjøleskap i kjelleren. Flyttet de til et annet rom, og fylte de igjen. I går ryddet jeg huset og fikk pyntet til jul. Mangler kun treet nå. Det skulle jeg ut å finne i skogen i dag. Det snør som bare pokkern. Kommet 30 cm nå, og mer skal det komme.

Nå hangler også jeg litt igjen. Jeg har fått dyttet det vekk noen dager, men vet ikke om det går så mye lengre. Feber, hoste og hodepine..Nei, det har jeg absolutt ikke tid til nå.

Vi er på langt nær ferdig med julegavene. Gjenstår over halvparten, men vi kommer oss ikke til byen. Volvoen står enda på verksted. Venter på et partikkelfilter fra utlandet. For det vi hadde fått, var feil. Så da får jeg ikke kjørt for å fikse gaver heller. Vi skal jo også møte familie og bytte gaver på samme turen.

Jeg har kun lov å kjøre automat, svigermor sin bil er manuell. Så den må Heidi kjøre, men det går jo ikke når hun nesten ikke kan stå oppreist. Nå sover hun enda, så vet ikke hvordan formen hennes er i dag. Eldstejenta tok akkurat en koronatest. Den var negativ, men hun skal til legen etterpå. Både hun og den yngste har nesten ikke stemme igjen. De skal ikke være her i jula i år. De reiser til faren på kvelden den 23. Så om julen henger i en tynn tråd, så er det kun for Kokkefruen og meg.

Jeg har skrevet handleliste for julen. Så skal nok komme meg på butikken innen søndag. Men får vi handlet julegaver….det er det store spørsmålet. Eller blir dette året vi må bruke Vipps til alle sammen. Det er kjedelig gave, det vet jeg. Men kanskje bedre enn ingenting.

På en eller annen måte, så blir det jul uansett. Jeg skal i hvert fall prøve å holde meg på bena fram til jentene reiser. Så kan jeg heller ta influensa etter det😂

Nå ligger jeg på sofaen, prøver å motivere meg selv til å måke snø. 30 cm må bort rundt inngangspartiet. Det meste av gården tar svigerfar med traktoren, men ikke alle plasser han kommer til. Venter jeg lengre nå, så er det plutselig 50 cm før man vet ordet av det.

Vi får bare krysse fingrene for at Kokkefruen er frisk innen i morgen, så vi kommer oss til byen. Så krysser jeg fingrene for at jeg klarer å holde sykdom unna noen dager til. Da kan jeg i hvert fall ikke ligge her på sofaen. For da kjenner man på det. Nei, her må det bare jobbes på.

Korona og influensa herjer i hele Norge nå. Så er nok mange som får en slik jul i år.

God bedring til alle dere🥰🎄🎅🏼

4 kommentarer

4 thoughts on “Henger julen i en tynn tråd nå?

  1. Mange har det som dere i denne “søte”juletid. Influensaen og coronaen rir over landet. Likevel er det underholdene å lese detaljer om hvordan dette får av konsekvenser for familien din, selv om dette virker uoverstigelig. Det kommer til bli bra og god bedring.

  2. Dette høres stressende ut, men uansett så kommer jula. Det er viktig at du lytter til kroppen, feber er ikke å spøke med! Ta vare på helsa først og fremst!
    Trøsteklem, empati og gode ønsker i bøtter og spann 🎅🎄♥️

  3. Huff så leit. Sykdom kan man ikke bestille eller avbestille. Men jul blir det uansett. Gjør heller litt ekstra til nyttår når dere er friske og raske igjen.
    Ønsker dere god bedring.

  4. off håper virkelig du har klart alt du ville 🥰 stooor God bedring klem til dere alle og en riktig God og Fredfull Jul ❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *