Hjemmelaga fiskepinner i ovn

Categories FirstPrice produkter, Fisk, Glutenfri, Middag, Oppskrifter, Vegetar

Fiskepinner er nydelig mat. Og det er kjempeenkelt å lage selv. Pluss at hjemmelaga smaker mye bedre. Her har jeg lagd både glutenfri og vanlige. Så da velger du selv. Som tilbehør har jeg kokt potet, revne gulrøtter og remulade. Paneringen til fisken, har jeg gitt litt ekstra smak. Jeg bruker filet fra FirstPrice til fiskepinnene.

Glutenfri panering er oppmalt glutenfritt brød. Og bruker glutenfritt mel. Jeg tar alltid vare på skalker, som jeg tørker og maler opp.

Du trenger

600 gram torskefilet

2 dl griljermel (malt glutenfritt brød)

2 egg

1 dl hvetemel (glutenfritt mel)

Ca. 0.5 dl raspet parmesan

1 ss gressløk

1 ss persille

1 ts kvernet salt

1 ts kvernet pepper

Slik gjør du

Sett stekeovn på 200 grader

Finn fram tre skåler. Ha mel i en, pisket egg i en og griljermel i den siste. Bland inn parmesan, urter og krydder i griljermelet.

Del fisken i strimler med finger størrelse. De skal ikke være perfekte, skal se hjemmelaget ut.

Ha fiskebitene først i mel, så i egg, og til slutt ruller du de i griljermelet.

Finn fram et stekebrett med bakepapir. Legg fiskepinnene på brettet. Ikke bland sammen glutenfri og de vanlige.

Stekes i ca. 10-12 minutter (du kan også steke i airfryer eller i stekepannen. Får finere farge i pannen)

Serveres med ønsket tilbehør.

2 kommentarer

2 thoughts on “Hjemmelaga fiskepinner i ovn

    1. Jo da, det er bedre😀Siden jeg hadde lagd det før på bloggen. Lagde jeg vanlige denne gangen😋

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *