Pulled pork svinekoteletter

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Svin

Svinekjøtt som er langtidstekt på svak varme blir så mørt og saftig at det bare faller fra hverandre. Akkurat slik som pulled pork. Og disse svinekotelettene er intet unntak. Disse er stekt på 100 grader i 6 timer. Bare synet av gaffelen får kotelettene til å falle fra hverandre. Jeg har brukt koteletter fra Firstprice. Servert med en grise god saus, maispure og demonterte hasselbackpoteter.

Slik har jeg gjort det:

Først legger jeg svinekotelettene i en ildfastform.

Kotelettene krydrer jeg med vegeta, røkt paprika, kvernet pepper, sprøstekt hvitløk, meierismør og hvitløksfedd i olje. Jeg heller også litt av oljen over kotelettene. Om du vil ha dette litt mer pulled pork aktig, kan du tilsette en liten skvett eplejuice i formen.

Så steker jeg i de på 100 grader i 6 timer. Ikke rør noe som helst underveis. La de bare ligge der å nyte varmen.

Etter 6 timer tar jeg kjøttet ut av ovnen. Siler av kraften og setter på et lokk over kotelettene. Imens steker jeg de demonterte hasselbackpotetene. https://tomsmatprat.blogg.no/demonterte-hasselbackpoteter.html

Kraften koker jeg opp. Tilsetter litt maizena/vann.

Så smaker jeg til med litt fløte, vegeta og pepper. Vips er en fantastisk saus ferdig.

Maispure er ferdig på 3 minutter. Ha mais i en kasserolle. Tilsett en liten skvett med fløte og kok opp.

Når maisen har kokt opp, kjører du den med en stavmikser. Smak til med litt salt og pepper. (Jeg har det i før jeg koker opp, for jeg vet mengden jeg skal bruke i fingertuppene)

Da er det bare å servere denne herligheten av en middag.

4 kommentarer

4 thoughts on “Pulled pork svinekoteletter

  1. Lurer på om du har lokk på kotelettene når du har de i ovnen? ☺️🌹☺️🌹☺️🌹☺️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *