🩼Cians adventskalender 13. desemberđŸŽ…đŸ»

Categories Blogg

Det skjer mye spennende fĂžr jul, ogsĂ„ for en hund. Cian vil i Ă„r skrive til dere i 24 dager. Hva han har pĂ„ hjerte, det mĂ„ du fĂžlge med for Ă„ finne ut. GĂ„rsdagens luke finner du i linken herâžĄïžÂ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-12-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

13. desember

Hei igjen deređŸ¶đŸŸ

I gĂ„r var ingen bra dag😔

Det begynte pÄ natta i gÄr, jeg var sÄ dÄrlig i magen. SÄ jeg mÄtte vekke mamma hele tiden. Jeg mÄtte ha gress. Mamma sa at kanskje jeg hadde fÄtt i meg kake. Det kunne hende noen hadde mistet pÄ gulvet under pepperkake-dekoreringen i gÄr. Det skal jo ikke sÄ mye til fÞr jeg blir dÄrlig i magen.

SÄ jeg var ute med mamma mange ganger i lÞpet av natta. SÄ overtok pappa pÄ morgenen. Det er ikke bare bare Ä fÄ tak i gress nÄr det er et lite snÞlag, og 10 minusgrader. Jeg grov og jeg grov, fikk tak i litt da.
Da vi kom inn gikk jeg lÞs pÄ en grÞnnplante. SÄ nÄ mangler den noen blader. Jeg har gjort det fÞr pÄ vinteren ogsÄ. Mamma googlet den gangen og ringte dyrlegen. Det var ikke en plante som var farlig for meg, men en jeg kunne spise. NÄ var det flere Är siden sist, men smaken bringer tilbake minner. DÄrlige minner om dÄrlig mage.

Da det var klart for skole i gÄr, var Mina ogsÄ syk. Hun var kvalm og hadde vondt i hode sitt. Er nok sliten trur jeg. Har vÊrt hektisk for henne siste uken.

Hannah var ogsÄ hjemme fra skolen i gÄr. Mamma og pappa dro til Skien. Pappa har et selskap i dag han mÄtte handle inn til. Eller en juleavslutning heter det vel nÄ pÄ denne tiden. Han skal lage grÞt til 60 personer. De skulle ogsÄ se om de fant noen julegaver i samme slengen. Mamma fant et par gaver da. Er ikke det rart at det bare var et par gaver? De kom hjem med 5-6 poser. Kanskje det er slik IKEA gave. Som noen mÄ bygge selv.

Jeg var hjemme sammen med jentene. Jeg var fortsatt litt dÄrlig i magen. Jeg spydde litt inne, men Hannah var flink Ä vaske det bort.

Da mamma og pappa kom hjem, klarte jeg Ä spise en skÄl med mat. SÄ ble mamma syk. Hun lÄ rett ut under to tepper. Feber hadde hun ogsÄ stakkar. Vanligvis ville jeg passet pÄ henne, men jeg ligger rett ut jeg ogsÄ.

Det ble ikke mye sÞvn i gÄr natt, sÄ ikke rart jeg er litt trÞtt. Jeg klarte ikke lete etter julegenseren til pappa engang. Jeg fÄr prÞve pÄ nytt i morgen.

Pappa kjÞrte jentene til pappan sin i gÄr ettermiddag. Det liker jeg ikke, savner de. NÄ er jeg enebarn fram til fredag. Da kommer Mathias, broren min. Jeg liker han, selv om han bare ser pÄ telefonen hele tiden. SÄ tar han bilder av seg selv hele tiden. Er ikke det rart da dere?

I dag pÄ Lucia-dagen har Mathias bursdag. I dag blir han 16 Är. Da kan han ÞvekjÞre med bil, sier pappa. Jeg tÞr ikke sitte pÄ i bilen. Han ser sikkert pÄ telefonen da ogsÄ, og det er skummelt. HÄper han aldri gjÞr det da.

Jeg gleder meg i hvert fall til han kommer pÄ fredag. Da skal jeg slikke han masse i Þre. Det er min mÄte Ä vise at jeg er glad i han. Kanskje han kan hjelpe meg Ä finne genseren til pappaen vÄr. Uansett hÄper jeg at dette blir en bedre dag for mamma og meg.

Snus og boff fra CianđŸŸđŸ¶

1 kommentar

1 thought on “🩼Cians adventskalender 13. desemberđŸŽ…đŸ»

  1. God bedring til dere alle ❀ neste gang du blir dĂ„rlig i magen Cian av Ă„ spise kake kan du be pappa som er kokk drysse litt potetmel over maten som ogsĂ„ mĂ„ rasjoneres kraftig til du har fĂ„tt alt ut av systemet đŸ’©đŸ’©i hjelkokt gulrot , kokt kyllingfilet ,hvit fisk og slikt er bra mat i et par dager etter sjauen men det vet sikkert bĂ„de mamma og pappa . God bedring til dere alle đŸ’œâ€ïžđŸ’™

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *