🦮Cians adventskalender 3. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut.

Gikk du glipp av gårsdagen kalender, da finner du den her:https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-2-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

3. desember

Hei igjen, dere sitt der å glor, som det heter!

Da var det lørdag folkens, godteri-dagen som mamma og pappa sier. Men det er jo mest de som spiser godterier da. Jeg får ikke sjokolade og potetgull. Det legger seg visst på hoftene har jeg hørt mamma si. Jeg har eget hundegodteri da, men får bare noen få biter i slengen. Mamma kaster bitene under spisebordet. Så da må jeg krype mellom stoler for å finne de. Det syns jeg er ganske gøy. Eller så må jeg gjøre triks. Mamma har lært meg mange triks. Det er kjempegøy syns jeg, da er jeg flink gutt. Mamma kaster også biter ute i gress eller snø. Da må jeg virkelig bruke snuta mi. Ikke så gøy med snø da, blir så kald i snuten. Småstein ser ofte også ut som godteri på vinteren, de smaker ikke så godt!

I går hadde vi julebord, det var gøy. Da var det julemat og julesang, men er ikke det jeg skal innpå her. Trur pappa tar seg av det, han må jo få lov å skrive litt han også. Han er sikkert ikke i den beste formen i dag.

Pappa har foresten satt lys på tissestolpen min i hagen, var ikke det omtenktsomt da. Jo, det syns jeg. Jeg er jo litt mørkredd innimellom, så greit med litt lys. Så nå tisser jeg med julestemning.

I natt lå jeg og funderte på denne julegenseren til pappa. Hvor kan den være tru. Jeg trur ikke Linus har tatt den alikavel. Han er så liten jo, han passer jo ikke den genseren. Så hva skulle han med den. Nei, den må nok være et annet sted.

Jeg tok meg en liten runde på jentenes rom. Kunne jo hende den har havnet der. Det var så kaldt på romma deres. Pappa slår av varmen på romma deres når de ikke er her. Dyrt med strøm sier han. Pappa prøver å spare inn på strømforbruket. Vi har ikke varme på vårt rom, så på natta hopper jeg opp i senga til mamma og pappa. Er varmt å ligge mellom de. De fjerter jo mye når de sover, så det skaper litt varme… Og vind i skjegget for å si det sånn. Ja, jeg er ikke helt uskyldig jeg heller. Det hender jeg ventilerer godt også. Jeg bruker også å vekke de på natta, for da må jeg ut. Må man, så må man! Ofte har jeg også lyst på mat om natta. Da vekker jeg de også, og jeg blir så skuffa om skålen er tom. Jeg bruker å være lur, spiser ikke opp alt om kvelden. Da har jeg litt natt-snacks. Innimellom blir jeg litt ivrig, som pappa. Sluker maten rett ned.

Jeg fant ikke genseren på på jentenes rom heller, men jeg luktet noe godt på Mina sitt rom. Trur hun hadde brødskiver i nisteboks der inne. Hun har alltid en samling med nistebokser på rommet. Jeg skjønner jo at det er langt å gå de 7 meterne til kjøkkenet med de. Bare to dager til de kommer hjem til meg igjen, gleder meg til å se jentene mine.

Men hvor kan den genseren være da trur dere? Jeg lurer på om det er mat i skålen min på kjøkkenet. Ble litt sulten av denne letingen og ikke minst den lukten av brødskive. Jeg trur det var leverpostei jeg luktet. Jeg er veldig glad i leverpostei, men tåler det ikke. Er så mye forskjellig mat jeg ikke tåler. Det syns jeg er litt kjedelig. Fisk for eksempel, fisk er jo så godt. Men jeg er allergisk mot fisk.

Jeg trur jeg leter videre i morgen, nå må jeg spise litt.

Snus og boff fra Cian!

2 kommentarer

2 thoughts on “🦮Cians adventskalender 3. desember🎅🏻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *