Da var det fredag folkens

Categories Blogg


God freeeeedag😊

Ja, da går det mot helg igjen. Har dere noen planer for helgen?

Her i hus blir det kun jobbing med kokeboka. I går var jeg faktisk så sliten at jeg måtte ha en pause. Kvelden ble tilbrakt på sofaen foran tv. 6 episoder av Bård Tufte Johansens jakt på monsterkveita i Finnmark. For en opplevelse de hadde de 6 ukene. Og for en surpomp Bård er😂

Uansett så misunner jeg de. Det hadde vært utrolig gøy med en fisketur i Finnmark igjen.

Det gjorde godt med en liten bokpause i går. Og i natt sov jeg godt for første gang på flere dager. Uten å drømme om boken hele tiden. Gnage på forandringer jeg må gjøre. Stresse meg opp for bagateller.

Dette er jo innspurten på kokeboken. Nå retter vi feil og forandrer det siste som skal forandres. Jeg beholder boka fram til mandags morgen. Så vi får gjort akkurat dette. Jeg er meget fornøyd med utseende på boken, alt ser veldig bra ut. Björk hos Interface Media har gjort en kjempejobb med å sette sammen alt. Skikkelig dyktig er hun, og hun har satt sammen noen kokebøker før. Så hennes råd og tips har vært veldig nyttige.

Nå er vi på oppløpssiden, og jeg gleder meg så mye. De siste dagene har vi kun rettet skrivefeil. Ja, for det er en del av de. Og jeg vil jo ikke at boken skal ha masse skrivefeil😂 Jeg er ikke den beste på norsk skriftlig for å si det sånn. Så det er bra Kokkefruen og Björk gjør en god jobb her. Jeg retter mest innhold og tips jeg. Ser etter feil i oppskriftene.

Dette er vel det siste vi gjør med boka før den er ferdig. Björk setter inn alle rettelser vi har funnet. Så får jeg nok boken tilbake en siste gang for gjennomlesning på tirsdag sikkert. Og da er den klar for trykking. Spennende, ikke sant?

Det er fortsatt masse jobb som gjenstår når boken er i trykk. Lagerplass må fikses i kjelleren, arbeidsbenker må gjøres klart, nettbutikk må opp å gå, pakkeesker må bestilles etc etc. Ja, så masse jobb igjen.

Jeg har fått eget forlag i orden. Jeg har ordnet så boken kan bestilles i alle bokhandlere etc. Så det er bra😊

Nå er det skikkelig høst ute. Vi har fyrt opp varmepumpen i stua. Ungene har satt på varme på soverommene. Brrrrr…ja, nå er det høst🍂🍁Og det er bare å stålsette seg for noen kalde måneder. Og sikkert høye strømpriser🫣

Har ikke tatt inn veden enda, det får vente litt til. Må rydde vedkjelleren litt først. Potet og grønnsaker må inn om ikke lenge. Det må også gjøres klart til. Matboden i kjelleren må ryddes og gjøres klar for vinteren. Ja, høsten er en travel tid. Mye som skal fikses både inne og ute på gården.

Nå er det litt frokost, så kjøre jentungen på skolen. Så er det bare å sette i gang igjen. Jobba på folkens😉

Ønsker dere alle en riktig fin fredag og en strålende helg🥰

4 kommentarer

4 thoughts on “Da var det fredag folkens

  1. Spennende til for deg nå, Tom, men jeg tror sikkert at kokeboka blir veldig bra. Håper du og familien får en riktig god helg ☘️🌹❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *