Enkel kylling- og pastasalat

Categories Glutenfri, Grønnsaker, Kylling, Oppskrifter, pasta


En salat kan både være lunsj og middag det. Denne enkle salaten er populær hjemme hos oss. Vanligvis har jeg også fetaost i, men den har steget så mye i pris. Så den hopper jeg over. Her har jeg brukt glutenfri pasta. Jeg hadde tre forskjellige typer som det var bare litt i hver igjen. Og det må brukes opp.

Bruk den pastaen du ønsker. Server med godt hvitløksbrød og dressing

Du trenger

(til 4 personer som middag)

250 gram ukokt pasta

400 gram salatkjøtt av kylling

2-3 tomat

0.5 boks mais

0.5 stk isbergsalat

Slik gjør du

Kok pasta etter anvisning på pakken. Sil av og skyll i kaldtvann når den er ferdig kokt


Kutt opp salat og tomat (salat skal helst rives, ikke kuttes. Jeg er ikke alltid så nøye på det)

Bland alle ingredienser i en bolle. Krydre med litt salt og pepper, eller salatkrydder.


Ha salaten over i serveringsbolle.

Da er det bare å servere

3 kommentarer

3 thoughts on “Enkel kylling- og pastasalat

    1. Salat må rives og ikke kuttes. Hvis salatblader kommer i kontakt med kniver, blir kantene på salaten brun. Det vil vi jo ikke. Dette lærte jeg i tidlige ungdomsår da jeg var mye i middager hos salat produsent. Det er ikke jåleri.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *