Gratinert Kjøtt- og grønnsaksform

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Middag, Oppskrifter

Reklame | Bakeren og kokken

En lekker og smakfull middag dette. En ring med tre forskjellige grønnsaker, og kjøttdeig med tomatsaus i midten. Drysser over litt ost og gratinerer i ovn. Poteten burde kokes på forhånd, om ikke blir den litt hard i forhold til det andre. Jeg beholder skallet på poteten, da jeg syns at det blir penere. Den kan hende du må forandre litt på antall grønnsaker, det kommer jo litt an på hvor stor form du bruker. Her bruker jeg en 24 cm springform

Du trenger

(til 4 personer)

4 store potet

3-4 store tomat

Ca. 0.5 stk squash

400 gram valgfri kjøttdeig

2 fedd hvitløk

0.5 stk løk

0.5 stk paprika

1 boks hakka tomater

0.5 stk chili

Salt

Pepper

Ca. 50 gram revet ost

Smør/olje til steking

Slik gjør du

Kok eller damp først poteten. La de avkjøle litt så du klarer å kutte de i skiver

Kutt tomat og squash i skiver også

Stek kjøttdeigen i en panne med litt smør eller olje. Tilsett finhakket løk, paprika, hvitløk og chili og la surre sammen et par minutter til.

Tilsett hakkede tomater og la småkoke 5 minutter på lav varme. Smak til med salt og pepper

Finn fram en rund ildfast form, kan bruke en liten springform også. Smør den med litt smør eller olje

Stable grønnsakene i en ring ytterste i formen. Potet, tomat, squash etc etc helt til du kommer rundt. Ha på litt salt og pepper

Fyll kjøttfyllet i midten

Strø over litt revet ost

Stekes på 175 grader i ca. 35 minutter. Så lar jeg den stå 5 minutter før jeg serverer.

Dryss gjerne over litt grønt. Og bruker du springform, kan du åpne den forsiktig.

Da er det bare å servere

Trenger du noen fine runde former? Da kan du kjøpe disse HER

3 kommentarer

3 thoughts on “Gratinert Kjøtt- og grønnsaksform

  1. Vurderer å bytte ut potet med aubergine. Må jeg, i så fall, forsteke auberginen? Skal garantert prøve denne. 👌🧑‍🍳

  2. så veldig spennende ut, selv om jeg personlig ikke er så veldig begeistret for squash, men kan komme til å prøve ut denne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *