Klassetreff

Categories Blogg


Hvor mange av dere har vært på klassetreff? Neste år (2024) er det 30 år siden vi gikk ut av 9. klasse ved Kjøllefjord barne og ungdomsskole.

Og det har blitt foreslått klassetreff. Ja, vi har prøvd en gang før. Da var det laber stemning for noe treff. Så hadde jo vært gøy å møte alle raringene igjen da.

Er jo ikke mange av de som ennå bor i Kjøllefjord. Er jo ikke akkurat verdens navle for å si det sånn. Mer som navlelo kanskje😝

Hvilken erfaringer har dere med klassetreff, var det gøy?

Vi var jo ikke store klassen, og en har dessverre falt bort på veien. Det var ikke så lenge etter vi gikk ut fra skolen.

Hadde jo vært gøy å reise tilbake en tur. Er noen år siden jeg var der sist. Og da traff jeg ikke noen fra klassen.

Min beste barndomsvenn/ungdomsvenn gikk i klassen. Han bor ennå nordpå, men ikke i Kjøllefjord.

Det er synd det er så dyrt å reise i vårt eget land. Skulle gjerne vært oftere i Finnmark. I hvert fall en uke hver sommer for å fiske. Det hadde vært på sin plass syns jeg🎣

Vinteren kan jeg gjerne holde meg sørpå. Nå er det jo blitt så vanlig med nordlys her nede også. Så trenger jo ikke oppover for å se det😀

Kjøllefjord skole har jo skolehytte. Tilbake dit med klassen hadde vært gøy. Ut med kano på tur, akkurat som i gamledager.

Men hva med mat😱Hvem skal lage festmat til oss? Ja, det blir ikke meg😂

En liten mimrekveld rundt bålet, imens vi slår i hjel mygg og knott. Det er alt jeg trenger. En god gammel svart middagspølse på bålet. Som ennå er frossen inni, det er barndomsminner det😀

Så kan vi jo ta på oss russedressen fra 9.klasse. Ja, i Finnmark er vi også russ på slutten av grunnskolen. Jeg har ennå min, og den passer faktisk.

Ja, det hadde vært gøy med klassetreff😀

Jeg var jo ikke akkurat noe skolelys. Det har jeg faktisk skrevet om før. Om du vil, kan du lese det innlegget HER

4 kommentarer

4 thoughts on “Klassetreff

  1. Jeg har vært på en del treff 🙂 Det har vært litt blandet opplevelse. Moro på mange måter. Men man ser også at folk faller i de gamle “rollene” som den gang da, og det synes jeg er litt trist å se. For folk har jo endret seg, og det hadde vært mest gøy å se DEN siden av folk 🙂

    1. Jeg er ikke så sikker på om så mange orker å komme engang😂Så regner med vi bare blir noen få.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *