Kyllingrullade med fylte tomater og søtpotet

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Kylling, Middag, Oppskrifter

Kyllingrullader er nydelig mat og du kan fylle de med hva du måtte ønske. Det er en middag som tar litt tid skal det bli skikkelig godt, men det er det verd. Jeg har fylt disse med Philadelphia med hvitløk og urter og fersk spinat. Beregner ett kyllingbryst per person til denne middagen.

Først banker du kyllingfilet flat, jevnt og forsiktig. Pass på at du ikke slår hull i kyllingen. Legg fileten mellom to lag plastfolie før du starter å banke.

På filetene smører du godt med Philadelphia og legger på spinat blader.

Rull sammen filetene, stramt som mulig. Rull plastfolie stramt rundt rulladen. Pakk så inn i alu.folie. Pass på at det er helt tett så det ikke kommer vann inn i de.

Trekk så rulladene i vann minimum en time, helst to om du har tid. Vannet må aldri koke, bare trekke de. Når de er ferdig bruner du de litt i en stekepannen før servering.

Fylte tomater

Først kutter jeg opp champignon, paprika, løk, vårløk og basilikum. Dette blander jeg i en skål sammen med litt oliven olje, paprikakrydder, salt og pepper.

Jeg deler tomater i to, fjerner innmaten med en t-skje.

Legger fyllet i tomatene og topper med ost og litt Provencekrydder.

Tomatene steker du sammen med potetene.

 

Søtpotet

Først har jeg skrelt en søtpotet. Så bruker jeg en ostehøvel til å skjære opp skiver av poteten. Bruk gjerne en mandolin, jeg hadde ikke det for hånd. Så da funker ostehøvelen.

Så trer jeg poteten på små grillspyd. Ha olje på et stekebrett med bakepapir før du legger spydene på. Om ikke sitter de fast etter de er stekt. Noe jeg fikk erfare. De skulle egentlig bli servert på spydene som en vifte, men jeg endte med å ta de av. Tallerken hadde sett litt kulere ut om de ble servert på spydene.

Ha over litt kikkoman, salt og pepper.

Stekes samme sammen med tomatene 10-15 minutter på 200 grader

Saus

Sausen har jeg lagd enkel, men den blir kjempe god. Jeg har brukt 4 dl vann og 1 kyllingbuljong, 1 grønnsaksbuljongterning. Kok opp så buljongen løser seg opp. Jevner til med maizenna. Smaker til med karri, salt og pepper.

Jeg har også frest litt spinat i en panne med olje, krydret med salt og pepper. Bare for litt ekstra tilbehør.

Du må ikke glemme den viktigste ingrediensen som er kjærlighet.

Da er det bare å servere. Kutt gjerne opp kyllingrulladen før du serverer. Det ser mye penere ut.

2 kommentarer

2 thoughts on “Kyllingrullade med fylte tomater og søtpotet

  1. Jeg sier bare WOW! Dette hadde vært gøy å få til når jeg har noen få gjester, ikke mange. Kanskje jeg må øve meg litt for meg selv.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *