Marinert kyllingfilet i stekepose

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Kylling

Marinert kyllingfilet er en nydelig middag. Marinade med ingefær, lime og honning. Her bruker jeg kyllingfilet fra FirstPrice. Kyllingfileten blir utrolig saftig når man bruker stekepose.

Du trenger

kyllingfilet

Ingefær, lime og honning marinade

(holder til 4 filet)

2 fedd hvitløk

2 ss ingefær, revet, frisk

2 ss finhakket persille

2 ss honning, flytende

1 stk lime, saften

1 ss soyasaus eller Worcestersaus

4 ss olje, nøytral

Slik gjør du

Finhakk, eller mos, hvitløken og bland sammen alle ingrediensene.
(Jeg bruker ikke soyasaus her, for jentungen tåler det ikke. Jeg bruker Worcestersaus)
Denne marinaden passer godt til kylling, fisk og skalldyr. La kyllingen få noen timer i marinaden for mest mulig smak.

Legg kyllingfilet i en brødpose og tilsett marinaden. Bland godt sammen. La kyllingen ligge minimum tre timer i marinaden.

Filetene brunes litt i en stekepanne med smør.

Så legger jeg de i stekepose. I en ildfastform.

Stekes i ca. 30 minutter på 200 grader

Når kyllingen er ferdig, lar jeg de hvile.

Kraften har jeg i en kasserolle. Koker opp og jevner med maizena og vann. Smaker til med litt fløte, salt, pepper og gressløk.

Jeg serverer kyllingfilet med ris, saus og Cheesy Corn Fritters. De finner du foresten oppskrift på HER

10 kommentarer

10 thoughts on “Marinert kyllingfilet i stekepose

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *