Ovnsbakte grønnsaker er jo bare så godt. Vanligvis bruker jeg mange forskjellige rotgrønnsaker som pastinakk, gulrot, kålrot, jordskokk, hvitløk, rødbet, gulbete og polkabeter. I dag hentet jeg litt rotgrønnsaker i åkeren, og det var potet, gulrot og kålrot. Så da bruker jeg det. Har også litt purreløk og hvitløk som jeg har sammen med på stekebrettet.

Akkurat nøyaktig mengde grønnsaker beregner du litt selv, samme med hvilken grønnsaker du ønsker.

Jeg skreller ikke poteten og gulrøtter, bare vasker de godt. De to grønnsakene spiser vi alltid med skall her hjemme hos oss. Andre grønnsaker skreller jeg.

Slik gjør du:

Skrell de grønnsaker du ønsker å bruke.

Del opp i staver, båter, rundinger etc. etter eget ønske. Legg grønnsakene på et stekebrett. Gulrøtter er små, så de har jeg hele.

Dryss over litt olje på grønnsakene. Del opp hvitløk og fordel på brettet.

Ha litt honning på grønnsakene, det vil bringe fram sødmen fra grønnsakene.

Ha over frisk timian, litt salt og pepper etter ønske.

Stekes på 200 grader i ca. 40 minutter

4 kommentarer

4 thoughts on “Ovnsbakte grønnsaker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *