Pølsegryte i god form

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter

Innimellom er det greit å få brukt opp litt rester, det gjør jeg i dag. Dette er en god måte å gjøre det på. Jeg har brukt pølser som jeg fant på 40% og jeg har brukt pose potetmos. Hadde det liggende, så da bruker jeg like godt det for å gjøre det enkelt. Bruker buljongterning i vannet når jeg lager mosen.

Ellers hadde jeg litt andre rester jeg ville bruke. Grønnkålmix, rødkål, paprika, mais, squash og champignon. Hadde også et åpnet glass med pastasaus stående, da fikk jeg brukt det også.

Først koker jeg potetmosen. Så kutter jeg opp pølser og grønnsaker.

Pølser steker jeg litt i en panne, krydrer med paprikakrydder, salt og pepper.

Så tilsetter jeg alle grønnsakene og lar dette steke sammen et par minutter. Så tilsetter jeg pastasaus, med litt ekstra vann i glasset.

Blandingen legger jeg i en ildfastform

Potetmos på toppen og gjerne litt tørkede urter

Inn i ovn på 220 grader i ca. 20 minutter

Er ikke dette enkelt og greit da? Smaker helt fortreffelig på en hverdag

3 kommentarer

3 thoughts on “Pølsegryte i god form

  1. Bruker ofte å lage omtrent tilsvarende rett når jeg har hjemmelaget potetstappe og andre rester, pølser, koteletter e. l. til overs.
    Jeg har et egg eller to i potetstappen og gjerne osterester på toppen, men det er ikke nødvendig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *