Elsker du de rosa skumnissene? Da er denne oppskriften som skapt for deg. Dette er søtt og godt, og jeg er sikker på at denne desserten fort blir en favoritt hos både store og små. Om du ønsker kan du piske litt krem som du har på toppen.

Du trenger:

3 dl fløte (vil du ha den litt løsere i konsistens, bruker du 5 dl)

100 gram skumnisser

Skumnisser til pynt

Slik gjør du det:

Del opp nisser i mindre biter

Smelt skumnissene sammen med fløten på svak varme og rør i jevnt i kjelen. Avkjøl og fyll opp i skåler eller glass.

La stå kaldt til den stivner.

Jeg har pisket litt krem som jeg har i glassa. Litt av kremen farger jeg rosa.

Pynt med skumnisser før du serverer. Jeg har også litt sitronmelisse på toppen.

6 kommentarer

6 thoughts on “Skumnisse-panna cotta

  1. Oiiii, nå tenker jeg hele familien blir overlykkelig. Alt fra lille tulla til bestefar som simpelthen elsker skummisser. Dette blir en skikkelig høydare på julens dessertbord. 🙏

  2. Du er SÅÅ! oppfinnsom😋Dette blir topp for barnebarna(og oss søtmonser)!!
    Glem riskremen på julaften🤪🧑‍🎄

    Mvh Liv🤗

  3. Laget dette i går og syns det ble i overkant kompakt, googlet litt og ser at i svenske oppskrifter brukes det 5 dl fløte til samme mengde skumnisser. Mulig det blir mer luftig da?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *