Stekt ris med svinekjøtt og grønnsaker

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Svin


Dette er kjempe enkel mat, men smaker godt. Dette er mest sånn rot i hop middag. Der du kan bruke de grønnsaker du har. Så nøyaktig oppskrift trenger man egentlig ikke.

Jeg har uansett brukt

2 nakkekoteletter

2 porsjoner ris (1 pose ris)

1 ss røkt paprika til ris vannet

1 løk

2 fedd hvitløk

1/3 pose frossen grønnkål

2-3 ss Gressløk

1 ts Salt

1 ts Peppermiks

Olje eller smør til steking

Slik gjør jeg det:

Først koker jeg ris. I risvannet har jeg paprikakrydder.

Kjøttet kutter jeg i strimler

Så kutter jeg opp løk, hvitløk og gressløk

I en varm panne med smør eller olje bruner jeg kjøttet. Krydrer med salt og pepper.

Så har jeg i risen. Lar det steke sammen i 3-4 minutter

Så har jeg i de andre grønnsakene. Og lar alt steke sammen 3-4 minutter til.


Dryss gjerne over litt grønne urter.

Da er det bare å servere

1 kommentar

1 thought on “Stekt ris med svinekjøtt og grønnsaker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *