Tapasboller i champignon

Categories Grønnsaker, Oppskrifter, Tapas

Denne lille tapasretten er utrolig god. Jeg lagde den til et lite familietapasbord, og det ble en suksess. Det hevet fylt champignon et par hakk syns jeg. Har som regel fylt sopp på mine tapasbord, men da med grønnsaker og krydder som fyll. Så denne anbefaler jeg virkelig.

Du trenger: (til ca. 9-10 boller)

  • 9-10 Store champignon. De du får i løs vekt
  • 1/2 kjøttdeig. Jeg har brukt svin, men du kan bruke hvilken som helst
  • Revet ost
  • 1/2 rødløk
  • 1/2 chili
  • 1 hvitløksfedd
  • 2 stilker vårløk
  • Friske urter (jeg har brukt litt basilikum, persille og oregano)
  • 1 ts kvernet salt
  • 1/2 ts kvernet pepper

Slik gjør du:

Kutt opp løk og urter. Bland i en bolle sammen med kjøttdeig og krydder. Bland godt sammen med henda, men deigen skal ikke bli seig.

Form små boller med henda. Stekes i en panne med olje. Trenger ikke være helt gjennomstekt, skal i ovnen også.

Ta ut innmaten av champignon. Legg først litt ost nedi soppen, så legger du en tapasbolle i hver sopp

Topp det hele med litt ost. Bruk den osten du ønsker

Stekes i ovn på 200 grader i 10-15 minutter. Dryss over litt hakket persille og server

3 kommentarer

3 thoughts on “Tapasboller i champignon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *