Innbakte horn med ost og pesto

Categories Baking, Brød, Rundstykker og boller

Nydelige horn med masse smak dette. Her har jeg innbakte horn med rester av ost og topping jeg har liggende. Revet topping, cheddar og parmesan. Du kan bruke den osten du ønsker. Hornene har jeg også fylt med pesto. De er penslet med egg, så et dryss med sesamfrø.

Disse hornene passer ypperlig som lunsj eller nistemat i ranselen. Lag gjerne dobbel porsjon og frys ned. Tiner fort og smaken holder seg godt.

Denne oppskriften holder til 16 horn.

Ingredienser

500 gram hvetemel
1/2 pose tørrgjær
1 ss sukker
1 ts salt
3,5 dl melk (37 grader)
75 gram romtemperert smør/margarin

1 egg

sesamfrø

ost og pesto til fyll

Slik gjør du

Bland alt det tørre i en bakebolle

Tilsett oppvarmet melk og elt deigen i 5-10 min.

Tilsett smør/margarin og elt deigen videre like lenge.

Dekk bakebollen med plast og hev til dobbel størrelse. Disse sto 40 minutter

Kna deigen godt på kjøkkenbenken

Del deigen i to.

Kjevle ut en stor sirkel. Del sirkelen i 8 kakestykker

Mot midten av hvert stykke lager jeg tre snitt gjennom deigen med et pizzahjul.

Legg fyllet mot kanten av hvert stykke.

Så bretter jeg sidene inn, og ruller de sammen. Legg hver av de på stekebrettet med den spisse siste enden ned på undersiden. Gjør det samme med den andre halvdelen av deigen.

Etterhev i ca. 30 min, pensle med sammenvispet egg, strø over sesamfrø.


Stekes på 220 grader, midt i ovn, over og undervarme i ca 15-16 minutter.


Avkjøl på rist

5 kommentarer

5 thoughts on “Innbakte horn med ost og pesto

  1. denne har du lagt ut før Tom men nå har byttet litt på fyllet og denne skal jeg prøve👍😀 oppskriften er lagret. har du oppskrift på ei lammestek i nett også??

  2. Inspirerende å se, detaljere bilder, veldig bra resultat. Har selv 58 år i bransjen. Delvis gitt meg nå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *