🦮Cians adventskalender 14. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-13-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

14. desember

Hei igjen dere🐾🐶

Da er det bare 10 dager igjen til jul. O’boy jeg gleder meg. I går var sånn lussekatter dag, men jeg så ingen katter. Mamma og pappa hadde noen boller med rosin, men det var jo ikke katter da. Og jeg kan ikke spise boller jeg. Det liker ikke magen min. Jeg var på utkikk i hele går etter katter, men nei. Jeg så ikke nabokatta engang.

Mamma var syk i hele går også, hun bare sov. Pappa bare jobbet. Så jeg lå på sofaen og slappet av jeg.

Det er godt med varme fra peisen når det er så kaldt ute. Jeg tar bare noen småturer ut for å tisse innimellom. Pappa og jeg har gått litt tur, men det er så veldig kaldt. Jeg har jo ikke vinterpels, så må bruke genser. Den hjelper ikke så mye når det er 13-14 minusgrader syns jeg. Jeg fikk foresten ny genser for et par dager siden. Mamma hadde kjøpt ny til meg da de var i Skien på mandag.

I går hadde Mina juleavslutning med kulturskolen. Og pappa lagde risengrynsgrøt til alle sammen. De var 60 stykker. Jeg fikk ikke noe grøt selvfølgelig, jeg tåler ikke det heller skjønner dere. Det er veldig mye jeg ikke tåler. Jeg var i mye bedre form i går, en dagen før. Og det er litt deilig. Så klarte å spise to porsjoner mat i går. I’m back som de sier🐶

Jeg var mye inne på soverommet sammen med mamma i går, jeg måtte jo passe på henne. Ikke gøy å være så syk, at man bare må sove. Hun sa at hun var i dårligere form nå, en når hun hadde korona. Hun testet i går, men det var ikke korona denne gangen heldigvis. Broren min og hans besteforeldre, hadde korona sist uke.

Det var ikke så gøy når mamma og pappa hadde det. Da måtte jeg også overta bloggen til pappa litt. Må jo hjelpe når jeg kan.

Imens mamma sov i går, lette jeg etter julegenseren til pappa på soverommet. Jeg dro forsiktig ut noen skuffer med munnen min. Måtte være stille så jeg ikke vekte mamma. Det var ingen julegenser i skuffene. Ikke under nattbordene og ikke inni puffen. Jeg tenkte da at jeg skulle lete under senga. Det var blitt mørkt, så jeg måtte under senga for å lete. Da jeg skulle ut igjen, satt jeg meg fast. Hvordan skulle jeg komme løs tru🤔Dette så mer og mer ut som en dårlig ide. Tenk om jeg måtte ligge under senga hele natta. Kanskje det bodde noe skummelt under der på natta. Det har jeg sett på tv. Heldigvis kom pappa og dro meg ut igjen. Og så lo han av meg… Ja ja, jeg måtte jo le litt jeg også.

Men jeg fant ingen genser i går heller. På kvelden etter at pappa hadde lagd grøt, fikk jeg litt fangkos av han. Det er koselig. Så gikk vi en kveldstur bortover gata her vi bor. Er ikke gatelys her, så vi bruker hodelykt. Pappa lyser opp når jeg skal tisse og snuse litt. Det syns jeg er greit. Det var veldig kaldt, så var godt å komme hjem i varmen igjen. Så da spiste jeg litt kveldsmat, så sovnet jeg på sofaen. Pappa hørte på fin julemusikk og slappet av.

Snus og boff fra Cian🐶

1 kommentar

1 thought on “🦮Cians adventskalender 14. desember🎅🏻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *