🦮Cians adventskalender 19. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-18-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

19. desember

Hei igjen dere🐶🐾

Da var vi inne i juleuka. Mandag i dag, og hvem kommer hjem? Jo, jentene mine kommer hjem i dag. Da skal de være her helt til 2. juledag♥️En hel uke med fangkos og flokken samlet. Mangler Mathias da. Pappa kjørte han hjem i går, og han kommer tilbake 2. juledag.

Jeg har litt på følelsen at dette blir en stressende uke. Ja, ikke for meg. Jeg lever et hundeliv uansett, men for mamma og pappa. Mye som skal fikses og ordnes før jul. Mamma er ikke ferdig med alle julekaker engang. Fram til nå har pappa lagd det meste, men mamma har noen kaker hun også skal lage. Og det er jo typisk at ikke jeg får smake.

For tre år siden fikk jeg smake. Pappa hadde satt fram et kakefat med forskjellige julekaker. Det var noen som skulle komme på besøk. Mamma og pappa gikk ut av stua, og jeg tok meg til rette. Klarte bare å spise halvparten da. Jeg angret senere, for det var ikke bra for magen min. De smakte utrolig godt da, så pass må jeg få si. Nå er aldri kakefat og jeg alene i samme rom lengre. Kakefatet er ikke til å stole på, sier pappa. Ja, jeg er enig der. Et kakefat som tirrer og frister. Best og unngå det!

I helga kom det litt hvit julestemning ute, men nå skal det komme regn. Så lurer på om vi får en hvit jul.

Uansett hvilken farge jula får, så lyser jeg opp ett hvert rom. Det sier mammaen min🐶Og håper ikke alle julelysa pappa har hengt opp inne, vil lyse sterkere en meg…. Nææææ, det skjer ikke! Jeg skal nok glitre vakrere en juletreet jeg. Bare vent til jeg får rød sløyfe på du☺️

Imens pappa kjørte Mathias til Langesund i går, tenkte jeg å lete etter julegenseren til pappa. I yttergangen er det et lite rom. Der henger det masse klær. Det er skohyller og et par skuffer. Det er noen kurver der til votter og luer også. Så da ville jeg lete der. Og det var så utrolig mange sko. Sko de aldri bruker, sko som er ødelagt. Kaster de aldri sko i det her huset tro🤔Kjekt og ha er vel mottoet til mamma. Vet ikke hva som er kjekt med sko man ikke bruker jeg.

Det hang masse jakker der, de måtte jeg nappe ned med munnen. Ja, de hang på sånne hengere. Så de var lett å få ned. Kunne hende genseren hang under en jakke, men det gjorde den ikke. I skuffene fant jeg mine sko, da fikk jeg lyst å gå tur. Jeg lette litt til på noen andre knagger. Der fant jeg mine gensere og jakker. «Å da vart je skræmt» som det heter. Jeg hadde ikke lyst å gå tur lengre. Der forsvant den gleden.
Trur jeg går inn i stua igjen jeg. Er nok tryggest det!

Mamma styrte på kjøkkenet, så da la jeg meg like godt til å sove litt. Ventet på at pappa kom hjem igjen. Liker ikke når han er ute å kjører på glatta.

Snus og boff fra Cian🐶🐾

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *