🦮Cians adventskalender 18. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-17-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

18. desember

Hei alle sammen!
Gjett hva, det har kommet masse masse snø! Da jeg var valp pleide jeg å herje og leke i snøen, nå er det ikke så ofte jeg synes det er gøy lenger. Liker aller best å gni meg i sånne halvråtne snøflekker om våren, jeg. Mamma sier jeg har blitt gammel, sær og kjip. Gammel kan hun være selv 😜

Er fremdeles sliten etter den lange dagen i byen og på besøk på fredag, jeg. Så det passet bra at pappa og Mathias dro alene til Bø i går. Trodde jeg og mamma skulle ligge på sofaen og kose og dra oss, jeg. Men neida! Mamma dro fram masse gavepapir, pakkebånd og poser med ting. Og en stooor eske! Tenk om det er julegave til meg? Ville åpne den med en gang og prøvde å grafse hull på den. Men da ble mamma helt vill og sa «nei, nei, pappa sin!» Filler’n, altså! Er noen som er heldige her iallfall… Den lukta iallfall ikke som godbiter, så det er kanskje like bra. Lurte på om jeg skulle «tisse på den og gå videre», som mamma og pappa sier når vi er på tur. Men vi var jo inne, og da er jo ikke det lov.

Mamma skulle visst en tur på do, før hun skulle begynne å pakke inn, så da tenkte jeg at fikk benytte muligheten til å se litt etter julegenseren til pappa! Disse posene såg ut til å inneholde mye rart, og kanskje genseren var oppi der?  Så da stappa jeg heile hodet oppi posene for å se om kanskje julegenseren til pappa var oppi der. I noen var det harde ting og mindre esker, men i noen var det myke klesting, der burde jeg se litt nærmere! Så jeg begynte å dra tingene ut av posen, og spre de utover golvet, for å få oversikt. Men så plutselig, da jeg skulle få tak i de små tingene i bunn, så fanget posen meg! Den ville ikke gå av hodet mitt igjen og så bråka den masse! Jeg ble kjemperedd og fikk litt panikk. Stanga borti masse ting også, for det var jo helt mørkt! Men så kom mamma og lo av meg, og så dro hun den av meg. Hun sa at det var godt det var en papirpose og ikke en plastpose, for det kunne vært farlig. Og så var hun litt streng, for jeg hadde visst rota, sa hun. Og velta en stol også. Men hun sier jo alltid «hva skulle jeg gjort uten deg, Cian» også, så jeg må jo finne litt ekstra ting å gjøre for henne, for å understreke det, eller hva?

Så da fant jeg ikke genseren i går heller.. Og det er under en uke til juleaften, sier pappa. Er det noen som har noen forslag til hvor jeg kan lete i dag?

Snus og boff fra Cian🐶🐾

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *