🦮Cians adventskalender 20. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-19-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

20. desember

Hei og god morgen dere🐶🐾

Ifølge skrapekalenderen til pappa, er vi nå kommet til 20. desember. Pappa og mamma har lite flax med sine skrapekalendere. Ikke mye å bli rik av si. Da er det jo bra at jeg har egen kalender. Så kan de kose seg med den. Og dere selvfølgelig. Er gøy å få skrive litt om min hverdag på bloggen til pappa🐶

I går var jeg med pappa ut for å måke snø. Og det var veldig mørkt. Pappa sier at nå skal sola snu, og da blir det gradvis lysere igjen. Det gleder jeg meg til, er ikke så glad i mørke.

Pappa måket snø og jeg jaget snø og skuffe. Pappa kastet også snøballer, men det var så mørkt. Så jeg så ikke hvor de ble av. Det begynte også å regne når vi var ute. Det var kaldt, for er jo minusgrader. Pappa håper at bilen ikke blir en isklump. Jentene skal jo på skolen i dag, og det er ikke gøy å skrape underkjølt regn av bilen. Isen sitter godt sier pappa, så banner han litt for seg selv.

Ja, pappa banner mye han. Eksperter sier de som banner mye, mangler ordforråd. Trur de tar feil jeg. Vi kaller det bare finnmarking her i huset. Og er det noen som ikke mangler ordforråd, så er det vel han!

I går kom jentene mine hjem igjen. Jeg ble så glad. Trudde jeg skulle få masse fangkos. Men vet dere hva? Etter 5 minutter skulle de bare snoke i pakker🎁Det er jo julegaver over alt her. Og de skulle klemme, løfte og lese på lappene. De glemte helt av meg. Betyr pakker mer en meg tru? Jeg vet de leser dette, og håpe dere fikk dårlig samvittighet jenter🤣

De er også mørkredd, så de tørr ikke gå tur med meg på kveldene. Kun i sentrum der det er lys. Har de ikke sett hvor mye snøen lyser opp. Trenger ikke hodelykt engang. Sånn sett er det fint med snø i mørketiden. Jeg er jo også litt mørkredd. Og det er ikke gøy. Skulle ønske jeg var like tøff som mamma og pappa. De er ikke redd noe de.. De er de tøffeste i hele verden trur jeg.

I går fikk jeg ikke vært noe alene. Så det ble vanskelig å lete etter julegenseren til pappa. Jeg var litt ute etter å slikke på labbene mine i går, og da får jeg ikke være alene. Eller så får jeg skjerm, den liker jeg ikke. Må jo sove med den om natta. Så da får jeg heller lete etter den i dag. Godt med en pause i går uansett. Da vi var ferdig å måke snø, var det tid for kveldstur. Etterpå var det mat, og så alle 4 labber til vers i sofaen💤🐶💤Da ble det også litt kos sammen med jentene mine♥️

Snus og boff fra Cian🐶

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *