🦮Cians adventskalender 21. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-20-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

21. desember

Hei og god morgen dere🐾🐶

Da er det bare tre dager igjen. Og jeg begynner og bli veldig stresset for den julegenseren til pappa. Jeg vet ikke flere plasser jeg kan lete snart. Jeg har jo nesten vert over hele gården.
I går kveld pyntet pappa flere pepperkakehus. Fire totalt. Ja, de er jo ferdighus da. Men de må jo pyntes. Han skal ha den lille pepperkakebyen sin. Den skal han sette sammen når det blir lyst i dag.

Imens han pyntet pepperkakehus, satt jentene og mamma og så på videoer fra jentene var baby. De lo og de lo.
Så da tenkte jeg at jeg skulle lete litt etter genseren til pappa. Kjøkkenet var det utvalgte rommet. Der er jo mange skap og skuffer. Jeg åpnet først et langskap. Da falt det ut en mopp mot meg, den var skummel den. Holdt på å tørke av meg gliset for å si det sånn. Det var sikkert ikke noe genser der sammen med vaskebøtter og kluter.

Så da prøvde jeg noen andre skap. Der var glass og boller, kopper og fat og masse masse mer. Jeg klarte å knuse et eggeglass. Jeg skulle jo bare se oppi det, om det var egg der. Jeg elsker egg🥚Oooo..jeg får sikkert egg i jula. Da gleder jeg meg ennå mer til jul🐶🎅🏻🐾

Jeg gikk videre til et nytt skap. Der var det masse bakevarer og andre tørrvarer. Jeg måtte jo stikke hode litt inn i skapet. Da fikk jeg snuten ned i en pakke med melis. Da begynte jeg å nyse masse…!!  Og det fikk meg til å tippe en pose hvetemel på gulvet. Det var mel over alt jo. Jeg tenkte jeg skulle late som ingenting. Så jeg gikk bare ut av kjøkkenet.

Mamma oppdaget mange hvite potespor på gulvet i stua. UPS! Tenkte jeg da! Hele kjøkkenet var jo også full av spor. Pluss at jeg hadde hvit snute. Pappa lurte på om jeg hadde blitt sånn narkohund…Jeg vet ikke hva det er, men hund er jeg da🐶

Så da fant jeg ikke noen genser i går heller. Nå begynner det virkelig og haste. Jeg må finne den genseren. I dag skal jeg nok lete mer. Mamma skal bake, pappa skal lage pepperkakeby og sikkert mye annet. Da får jeg tid til å vandre litt.

Snus og boff fra Cian🐶🐾

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *