🦮Cians adventskalender 5. desember🎅🏻

Categories Blogg


Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut.

Gikk du glipp av gårsdagens innlegg, ja da finner du det her:https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-4-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

5. desember

Hei og voff igjen!
Da er det klart for en ny dag i mitt hundeliv folkens. Vi er en dag nærmere julaften. Jeg gleder meg til den dagen. Jeg bruker å få godteri og pakker. Jeg er like glad i papiret, som selve gaven da. Vet dere hvor mye papir det er den dagen eller. Og alle pakker er til meg trur jeg.

Ja, jul er gøy dere. På bildene over her ser dere hvor glad jeg er i gaver. Bildene er fra min 10 årsdag.

I dag er det mandag, og i dag kommer jentene mine hjem. De har vært borte en hel uke, det er evigheter i et hundeliv. Men nå skal de være en hel uke hjemme hos meg. Det betyr fangkos dere♥️

I går var det andre søndag i advent, men siden jentene kommer i dag. Har vi adventskosen i dag. Er jo to søndager i måneden de ikke er her. Så da blir det andre mandag i advent vi feirer. Da synger vi, leser dikt og tenner 2 lys. Så er det litt julekaker, som selvfølgelig jeg KUN får tigge på.

Når de synger, rører pappa bare på leppene. Hører aldri noen lyd komme ut. Med mamma er det stikk motsatt. Ikke rart pappa kaller henne for gullhøna si, for den sangstemmen gjør vondt i øra.

I går var jeg også en liten runde ute på gården for å lete etter julegenseren til pappa. Jeg kom ikke så veldig langt fra trappa, bandet mitt er bare 10 meter. Jeg får ikke lengre band av mamma og pappa. For jeg bare setter meg fast i trestubber og ødelegger hekken til mamma. Jeg liker å tisse på den, men da dør den sier mamma. Jeg har visst allerede tisset ihjel et par busker og trær. Er jo sånn når nøden kaller, og man må jo tisse på noe. Hadde sett rart ut om jeg bare tisset rett på bakken. Nei, nøye utvalgte plasser er viktig.

Jeg fant ikke julegenseren på utsiden av huset, det hadde vel egentlig vært litt rart om den var der. Man vet aldri med pappa da, han gjør jo mye rart.

Vi var også på en liten kjøretur, da leita jeg litt i bilen også. Det ble bare litt leting da, for når vi er på kjøretur. Ja, da vet jeg at det blir tur på meg. Og da piper og peser jeg hele veien i spenning. Da vet i hvert fall mamma og pappa at jeg er veldig klar for tur. Pappa bruker å si at jeg må pusse tenna bedre, at det lukter som om noe har dødd i munnen min. Vet ikke hva han mener, er jo de som gir meg mat.

Det ble i hvert fall en lang tur på meg. Mamma og pappa går alltid i forskjellig fart. Mamma går fort og pappa halter etter. Pappa skal på ronken trur jeg det heter. Han skal til doktorlegen om et par dager. De skal ta bilder av han. Håper han smiler pent da, men er vel det indre som teller…ikke sant.

Jeg håper jeg får være med til byen. Der er det spennende lukter i haugevis.
Så jeg krysser potene🐾🐾

Snus og boff fra Cian!

2 kommentarer

2 thoughts on “🦮Cians adventskalender 5. desember🎅🏻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *