🦮Cians adventskalender 4. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut.

Gikk du glipp av hva Cian skrev i går, da finner du det her:https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-3-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

4.desember

Hei og hopp dere!

En ny dag står for døren og en dag nærmere jul. Siden en ny dag står for døren, måtte jeg bjeffe til den. Ja, for det er det hunder gjør når noen er på døra.

Jeg vet at pappa skrev et eget innlegg til dere om julebordet vi hadde. Men fortalte han dere hvor tøft det var for meg? Altså lukten av pinnekjøtt. Lammekjøtt er den beste lukten i hele verden. Og jeg blir nesten helt tullerusk av lukten.

Her gikk jeg i den nydelige lukten i timesvis. Lukten av lammepinner. Jeg liker pinner jeg, og jeg liker sau og lam. De er søte å se på, og de smaker fantastisk…sikkert🤔

Meeeeen fikk jeg smake pinnekjøtt trur dere? Nope, nei og niks…det gjorde jeg ikke.

Jeg fikk en eske å tygge på. Uten smak var den også.

Og trur dere ikke at mamma og pappa spiste pinnekjøtt dagen etter også. Trudde jeg skulle få restene jeg.

Det var fint at ikke pappa skulle bruke julegenseren sin på julebordet, for den har jeg ikke funnet ennå.

I går var det sløvedag på oss alle sammen. Mamma og pappa lå rett ut på sofaen. Må ha vært noe i de glassene de drakk på julebordet. Jeg fikk en sleikematte å kose meg med. Jeg syns det er kjempegøy. Mamma smører mat på en matte og jeg sleiker på den til jeg får opp alt sammen. Så bærer jeg rundt på matten etterpå. Det er gøy

Så var det denne julegenseren da. Imens pappa snorket på sofaen gikk jeg gjennom klærne i skittentøyskurven. Kanskje genseren hadde havnet der tenkte jeg. Jeg løftet ut ett og ett plagg. Var så mange gode lukter oppi der, pappa sine skitne truser og sokker sikkert. Jeg hadde nesten tømt hele kurven, var kun ett plagg igjen. Jeg strakk meg så lang jeg var…..poff sa det, og jeg lå nederst i kurven.

Der var det veldig trangt, ikke fikk jeg snudd meg eller noe. Jeg lå jo opp ned i kurven. Hvordan skulle jeg komme meg ut tro🤔Tenkt om mamma skal vaske klær, så hiver hun meg inn i vaskemaskin. Jeg hater å dusje.. fysj og fy! Heldigvis klarte jeg å tippe kurven, så da kom jeg meg ut. Tenkt om jeg måtte være i kurven hele natta. Det hadde vært skummelt det.

Det var ingen julegenser i kurven heller. Og jeg håper mamma rydder opp etter meg. For det orker ikke jeg, det har jeg lært av mine tre søsken. De rydder heller aldri opp etter seg. Det gjør mamma og pappa.

Jeg får lete videre i morgen etter den genseren. På tide å vekke pappa kanskje, jeg vil ut på tur. Trur han trenger litt frisk luft også. Jeg får slikke han litt i øre, da våkner han.

Det ble mamma som gikk tur med meg. Pappa har vondt i beina sine. Han falt ned trappa på julebordet. Han har stort blåmerke på armen og han blødde på fingrene. Da fikk han trøst av meg og jeg skulle stelle fingrene hans med tunga mi. Viktig å stelle med pappa. På en måte ble jo det pinnekjøtt for meg. Fnis!

Da har jeg gått kveldstur og fått mat og medisiner. Ja, jeg vet jeg får medisiner selv om mamma og pappa gjømmer den inni en kjøttbit. Jeg har allergier, så jeg får medisin mot kløe. Så får jeg slik pulver for ledda mine. Er jo snart 11 år, og det kjennes på ledda som man sier.

Nå er det opp i sofaen å tørke fjeset i alle putene til mamma. For det er slik man gjør etter man har spist. Så skal jeg nok sove litt ved beina til pappa.

Snus og boff fra Cian!

2 kommentarer

2 thoughts on “🦮Cians adventskalender 4. desember🎅🏻

  1. Hei og hoppentopp Cian. Jeg heter Julio, jeg får også medisiner for kløe i ørene. Menneskefamilien min tok meg til doktor dyregod. Jeg syns ikke han, dyregod ltså, er god i det hele tatt. Han stakk noe langt inni øret mitt og fikk noe rar med seg ut fra øret. Jeg ble ganske sur på han der dyreslem. 😩 så måtte dem gå på noe som het laboratorium sa dem, og da dem kom tilbake visste de hva som var i øret mitt. Men tror du dem var fornøyd, neida da begynte dem jammen å sprøyte noe dritt inni øret som skulle ta knekken på det som var inni dem, etterpå kom de med en sprøyte, og DA ble jeg sur altså. Dyreslem sa jeg at jeg hadde allergi og at jeg var atopiker, og slutten på visa var at jeg må til dyreslem en gang i måneden og ta denne sprøyta. Fy søren altså. Dette var visst noe helt nytt som var kommet for oss som er allergiske. Det skal hindre kløe sa dem og hindre at jeg ikke skulle få sånn gruff inni øret. Da slipper jeg å få tabelett. Takk for koselig adventskalender Cian. Gleder meg til neste luke i kalenderen. Voff voff og snutekos fra meg til deg. 🐻‍❄️🐕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *