🦮Cians adventskalender 8. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her:https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-7-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

8. desember

Hei på dere, Cian her🐾🐶

Da er det allerede torsdag, går fort mot helg. Yngstejenta Mina har bare stresset hele uken. Stakkar liten, hun er sliten. Det er juleshow til lørdag i Ulefoss. Og de øver mange timer hver dag. Fra 16-21

Hun er jo både med i korpset som skal spille hele kvelden, og hun danser. Så hun stresser mye for det showet. Det er ikke lov med hunder der, så jeg må være hjemme sammen med mormor på lørdag. Men blir godt å få alle hjem på kvelden igjen.

I går hadde pappa fjertesuppe til middag, jeg skjønner hvorfor den heter det. Promp-promp!

Skal jeg fortelle dere en hemmelighet. Jeg er veldig redd for prompelyder. Også mine egne, da skvetter jeg til. Det er veldig skummelt. Også når noen blåser på armen sin, eller lager pipelyder med munnen. Altså med leppene sammen. Jeg er også redd for lydene ballonger lager, når man slipper ut luften. Jeg er redd ganske mye jeg egentlig.
Pappa sier jeg er en pyse. Jeg tørr ikke være alene hjemme. Jeg tørr ikke være alene i bilen og jeg tørr ikke være alene ute. Har slik separasjonsangst som mamma kaller det. Og det er skummelt det.
Den skumleste av de alle, som jeg kommer på i farten, det er munnspill. Pappa skulle lære seg å spille munnspill. Da klikker jeg nesten i vinkel. Jeg hyler og bjeffer uten stopp. Så pappa måtte slutte å lære seg det. Nå ligger den jernklossen bortgjemt i en skuff, og nåde han om han tar den fram igjen.

Ja, det er mye som er skummelt for hunder her i verden.

I går var jeg på ny en tur i kjelleren for å se etter julegenseren til pappa. Jeg visste at pappa hadde all julepynten på et eget rom i kjelleren. Og der kom jeg meg inn. Der var også mye rot for å være ærlig. Der var tre senger stablet oppå hverandre. Det var plastkasser med servise og andre kjøkkenting. Der var masse sommerklær, ja vi har jo ikke bruk for de nå. Men når jeg kom forbi alt det, nådde jeg fram til esker med julepynt.
Der var kuler og glitter, der var lys og nisser. Julepapir og julebånd. Jeg så et lite juletre som pappa bruker til pepperkake byen sin, men jeg kunne ikke tisse på det.
Jeg satte foten fast i en juletrefot som lå der. Det var nesten som en revesaks. Det var skummelt det, heldigvis er jeg veldig tynn i beina. Så det gjorde ikke vondt. Trur det er best av juletreet får stå i den foten og ikke meg.
Vi skal ut i skogen om noen dager for å finne tre. Vi må finne ett til oss og ett til mormor og Bampa. For et par år siden tisset jeg på treet vi fant til mormor. Jeg klarte bare ikke la være. Vi var jo i skogen og det treet var så fint. Da måtte jeg markere det for mormor. Er det vi hunder gjør vet dere.

Det var så mye rot på det rommet i kjelleren, så jeg fant ikke noe genser. Håper de kan rydde her nede snart, de har snakket om det så lenge…men skjer det trur dere? Jeg fant i hvert fall masse myke klær jeg kunne ligge på. Så jeg sovnet litt der et øyeblikk. Så kom jeg på at jeg var alene i en mørk kjeller, da ble jeg redd da. Så sprang i full fart opp igjen, og da måtte jeg opp den skumle glatte trappa. Heldigvis gikk det bra.

Snus og boff fra Cian!🐾

3 kommentarer

3 thoughts on “🦮Cians adventskalender 8. desember🎅🏻

  1. Stakkars Cian som er så redd. Skulle så gjerne vært der og trøstet deg. Separasjonsangst er ikke godt å ha. Håper det bedrer seg. Synes du skulle venne deg til munnspill, det er koselig å høre på. God klem fra meg 😘

  2. Ja det er mye som er nifst for en liten hund🦮Cian.men jeg synes du er tøff som tør å gå ned i kjelleren alene ,håper du får en fin torsdag 🧑‍🎄🎄🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *