I en eggesalat kan man nesten putte i det man ønsker. Eller man kan lage den med kun egg om man ønsker. Jeg liker å variere litt etter hva jeg har i kjøleskapet. Denne gangen vil jeg lage en crunchy variant. Både med broccolibuketter og grønn spisskål i. Jeg lager en liten skål, for må jo bli spist opp også.

Ingredienser

2 hardkokte egg

1/3 boks rømme

Samme mengde majones som rømme

50 gram Broccoli

50 gram spisskål eller hodekål

Salt etter smak

pepper etter smak

1 ss gressløk

Slik gjør du

Kok først egg, om du ikke har gjort det fra før

Bland sammen rømme og majones i en bolle. Smak til til med salt og pepper. Jeg liker og ha i litt tabascosaus også. Smak og behag det.

Del broccoli opp i veldig små buketter. Finsnittet kålen. Og klipp opp gressløk.

Del egga i eggdeler, på tvers og langs.

Så blander du alt sammen i bollen

Salaten blir best om den står litt før servering

4 kommentarer

4 thoughts on “Crunchy eggesalat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *