Dårlige tilrettelagte kjøkken

Categories Blogg


Ofte når jeg lager mat til selskaper kommer jeg til kjøkken som er dårlig tilrettelagt for matlaging.

Jeg lager jo mat rundt på vertshus, bedehus eller andre utleielokaler når jeg lager mat til private selskaper. Ofte kommer jeg til et kjøkken jeg aldri har sett før, og aner ikke hva som er der eller hvordan det ser ut.

Som regel tar jeg med meg en del i bilen for å være på den sikre siden. Men kan ikke sikre meg på alle områder, så stor bil har jeg ikke.

Det verste er å komme til kjøkken som ikke har skikkelige benker å lage mat på. Men bare kjøkkenbord midt på gulvet. Dette har jeg opplevd noen ganger.


Jeg er nesten 190 cm høy, og da lage mat (koldtbord) på bord som når meg til hofta eller låra kan fort bli slitsomt.

De fleste plasser har også vanlige komfyrer og da ofte uten varmluft. Noe som ofte kan gi litt problemer, for da får jeg kun lagd en ting om gangen i ovn. Ovnene er ofte veldig dårlige.

Ofte mangler det masse utstyr. Kasseroller, stekepanner, stekebrett og div.annet utstyr. Da må man virkelig bruke fantasien om hvordan man får gjennomført ting.

Kniver, skjærefjøler og noen småting har jeg alltid med uansett. Men ikke alltid jeg tar med kasseroller og stekepanner. Slik regner man jo med at er på et kjøkken. (Det skal jeg begynne å ta med)Ofte må jeg bygge opp benker slik dere ser på noen av bildene her. Dette for å spare ryggen litt. Og da må jeg bruker det jeg finner. Kan dere tenke dere hvordan ryggen føles etter og ha lagd et helt selskap på slike bord du ser her.

Kommer jo ofte til veldig godt utstyrte kjøkken også. Så det gjør ting veldig lettere.

Det med å komme til kjøkken du aldri har sett gjør det jo litt spennende. Ofte gir det utfordringer på et eller annet område. Så da er problemløsning litt gøy. Har aldri gått så skeis at det ikke har blitt mat da.

Så her ser dere litt om hvordan det er innimellom å reise rundt som privat kokk.

3 kommentarer

3 thoughts on “Dårlige tilrettelagte kjøkken

  1. bra du er kreativ og løsningsorientert, det er nok mye forskjellig rundt om.Ha en fin mat dag😍

  2. bra du er kreativ og løsningsorientert, det er nok mye forskjellig rundt om.Ha en fin mat dag😍

  3. Kjør på med universale bordbenforlengere! da heises borde(ne) opp via bena og står stødig i din komfort høyde. Lykke til.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *