Eggesalat

Categories Oppskrifter

Eggesalat

Jeg fikk så lyst på eggesalat til frokost, og det er jo fort gjort å smelle sammen. Så da gjorde jeg det. Jeg liker ikke så godt den tradisjonelle eggesalaten. Den blir litt fort kjedelig.

Så da bruker jeg også å ha litt andre godsaker i salaten.

Vanligvis ville jeg også hatt stekt bacon i, men det hadde jeg ikke for hånd.

Denne er også nydelig med reker i.

I denne salaten har jeg:

 

  • Egg (kokt)
  • Rømme
  • Majones
  • Tabasco
  • Salt
  • Pepper
  • Paprika
  • Vårløk
  • Rødløk
  • Raspet gulrot

 

Kok egg (9.min)

Bland sammen majones og rømme 50/50. Smak til med litt krydder og Tabasco.

Tilsett alle grønnsaker.

Når egg er avkjølt kuttes de i biter og tilsettes salatblanding.

 

Vipps så har du en nydelig eggesalat til frokost og lunsjer!

6 kommentarer

6 thoughts on “Eggesalat

  1. Hoeres helt supert ut! Tusen takk – ae skal spare den her oppskrifta til neste gang vi har vennelag 🙂

  2. Hei ser veldig godt ut og fikk lyst til å prøve , men meg som må ha allt inn med teskje ,har du sånn cirka mål på de forskjellige tingene i forhold til mengde majones / rømme ???

    1. Hei😊Skal prøve på det. Bland en halv pose majones og en halv boks rømme. Smak til med 1 ts tabasco, 0.5 ts salt, 0.25 ts pepper. Kok 4 egg som du deler og har oppi. Du kan også ha f.eks en halv paprika, kvart løk eller vårløk. Bacon eller reker er også godt i denne. Der bestemmer du selv hvor mye du har lyst på😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *