En koselig nyttårsfeiring

Categories Blogg

Da viser kalenderen 1 januar 2024💥Håper dere hadde en fin avslutning på året i går.

Vi hadde en fin familiedag i går. Eldstejenta ønsket å feire nyttår med kjæresten, så hun var ikke hjemme. Yngstejenta og guttungen var hjemme da.

Etter værmeldingen, så skulle det komme enorme mengder snø i går. Så enorme mengder kom det vel ikke. Kom vel 20 cm i løpet av 14 timer. Trengte bare måke en gang. Er litt mer måking i dag da. For nå har det snødd hele natten også. Og det skal snø fram til i morgen ettermiddag. Er vel nå kommet rundt 30 cm på gården.

Men litt snø skulle ikke hindre nyttårsfeiringen vår. På morgenen og dagen skjedde det ikke så mye da. Var litt husvask og avslapning. Og måtte forberede nyttårsmiddagen. Waldorf, kalkun etc etc

14.30 gikk kalkunen i ovnen. Huset var ryddet og vasket. Nå var det bare å vente på mat.

Da jeg skulle dekke bordet, gikk det litt galt. Jeg skulle i kjelleren for å finne en hvit duk. Det gikk kanskje litt fort ned trappa, for fotfestet forsvant sånn helt plutselig. Jeg seilet like godt ned halve trappa. Overlevde gjorde jeg også, men fikk et par skrammer. Kjenner det litt i kroppen i dag.

Duk fant jeg etter litt leting. Så ble armen renset og plastret sammen. Så da var det bare å fortsette.

Klokken 19 satte vi oss til bords. Vi var veldig sultne hele gjengen. Var en stund siden vi hadde spist. Alle sparte visst plass til nyttårsmiddagen.

Etter den nydelige maten hadde fått sunket litt. Var det klart for litt spill og moro.

Det var jenter mot gutter. Og det gikk ganske så bra i første spill. Da knuste vi jentene i Bezzerwizzer.

Etterpå var det klart for nyttårsquiz. Der konkurrerte vi også mot to lag i nabohuset. De hadde den årlige nyttårsfeiringen der også, sammen med venner. Det var kun svigermor som hadde svarene. Ja, Heidi hadde også noen, men det er for at hun er den smarteste i familien her. Jeg skal garantere dere at guttungen og jeg…ikke hadde mange av svarene😂Heidi og Mina vant denne runden. Ja, de vant også over de to lagene i nabohuset. Hvordan det gikk med guttungen og meg….det trenger dere ikke spørre om en gang. Her ser dere spørsmålene, så får dere prøve selv.

Heidi og Mina fikk 18.5 poeng/riktige her. De to lagene hos naboen fikk begge 14. Vi to andre, fikk litt mindre😂Jeg klarer ikke tenke på full mage. Sånn er det bare😂

Cian tok livet med ro gjennom kvelden. Ikke fikk han kalkun heller. Han fanget en mus på utsiden da, men det fikk jeg ikke bilder av. Han er en dyktig musejeger. Og mus på trappa vil vi ikke ha.

Etterpå var det Kongens tale. Den måtte vi se i opptak.

Kongens tale må man jo høre. Han er jo innimellom helt konge jo. Det var som vanlig en fin tale. Kanskje ikke den beste jeg har hørt av han, men kloke ord var det.

Heidi ble litt morsk på oss andre etterpå. For vi pratet under nasjonalsangen. Det var litt respektløst av oss🇳🇴

Da klokken nærmet seg midnatt. Var det på med vinterklær og fram med sigaren. Det snødde tettere nå. Og var litt småsurt vær for å si det sånn.

Ikke så lett å få sett fyrverkeri denne natten. Og bilder ble fort litt uklare. Uansett var det en koselig start på det nye året. Samlet ute sammen med familien❤️

Vi var i seng innen klokken 02. Og jeg våknet klokken 08 i dag. Nå er det bare å motivere seg for snømåking😂

Ha et riktig godt nytt år💥

4 kommentarer

4 thoughts on “En koselig nyttårsfeiring

  1. Det var da en sinnsykt vanskelig quiz!! Jeg hadde ikke fått særlig med poeng på den tror jeg.. Høres ut som en koselig feiring da 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *