Januar blir en hvit & mager måned

Categories Blogg

Januar blir en hvit måned, bokstavlig talt. Nå er det jaggu nok hvitt ute.

Men hvit måned betyr også noe annet. En hvit måned betyr at man tar valget om å droppe alkoholen i en hel måned. Ofte gjøres dette i januar, når kroppen er ekstra tung og sliten etter høytidens mange festligheter. Da er det jo ekstra fristende for de fleste å legge alkoholen på hylla for å utføre en detox og nullstille kroppen.

Der er andre ting jeg også skal prøve å være litt flinkere på. For eksempel overspising. Der er jeg ekstremt god. Ja, faktisk en vinner🏆Og det er ikke noe positivt😂Så derfor har jeg ordnet meg bestikk for januar. Må ha et lite utvalg av bestikk da👇🏼

Regner med at det blir litt snømåking også. Det er jo god trening når formen er litt under par. Kanskje ikke bare litt under par heller🤔

I januar blir det jo en god del baking og skriving av bok. Det er jo ikke akkurat så slankende😂Derfor skal jeg prøve å få meg to gåturer om dagen. Januar byr jo ofte på dårlig vær, men som læreren min alltid sa: «det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær» Jeg vet ikke akkurat hvor rett han hadde i det.

Jeg har i hvert fall bestemt at jeg skal gjøre et forsøk. Så får man heller se hvordan det går. Uansett skal jeg klare en hvit måned uten alkohol. Det med overspising prøvde jeg å kutte ut i januar 2023 også. Klarte et par uker da, så håper jeg er litt flinkere i år😂

Kalkun til middag i dag også, så første store prøvelse kommer der. Jeg er glad i litt kalkun jeg🤤Skal varme den da🦃

Målet er i bunn og grunn, å komme i litt bedre form. Litt mindre over magen hadde vært en bonus, men er den elendige formen som må bedres. Bare det å slippe pusting og pesing oppover en bakke….eller kjellertrappa da😂Kjellertrappa er jo topptur i min bok.

Har dere noen mål for dere selv i det nye året?

2 kommentarer

2 thoughts on “Januar blir en hvit & mager måned

  1. Godt nytt år til deg
    Et tips angående nye vaner og endringer. Ikke gjør alt på en gang.
    Legg lista litt lavt i starten.
    En forandring trenger tid for å bli rutine.
    Vær snill mot deg selv. ❤️

  2. Godt nytt år!!
    Bare digger diettbestikket på treplaten. Nå må du ta en innsamling av gammelt bestikk. Herpe det litt og feste på en trefjøl. Blir nok et populært produkt å selge i nettbutikken. Sett ungene og madammen i sving.
    Hvit måned trengs ikke. Er hvit hele året, men slitt mindre porsjoner hadde ikke skadet noen av oss i heimen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *