En enkel og god sommersalat dette. Jeg har litt rester etter tapasbord vi lagde på lørdag. En del salat, bær, melon og spekeskinke igjen. Så da blir det sommersalat i dag. Jentene i hus elsker slike salater. Så de blir i hvert fall glad. Og da er min jobb gjort, ikke sant.

Her har jeg brukt

Melon

Middelhavs-mix

Spekeskinke

Blåbær

Bringebær

Kirsebær

Fetaost

Balsamico

Slik gjør jeg

Først fjerner jeg skallet på melon. Og deler i skiver

Så varmer jeg opp en grillpanne med olje. Steker melon ca. ett minutt på hver side. Så heller jeg over litt balsamico. Legger de på en tallerken, så de får avkjøle seg litt.

Fetaost kutter jeg i terninger

Så er det bare å legge i en serveringsbolle. Dander alt litt pent og fristende. Jeg har også pyntet opp med litt mynteblader.

Server gjerne med noe godt brød og en valgfri dressing om du ønsker.

7 kommentarer

7 thoughts on “En nydelig sommersalat

  1. nydelig salat🙂men har du tips på hvordan få ferdig skåret spekeskinke fra hverandre i fine skiver? opplever at de henger sammen og vanskelig å få fine skiver…

    1. Tolmodighet og pirk😂Du kan ta noen skriver som henger sammen. Rulle til pølse og kna litt. Det skal hjelpe litt. Også på bacon😀

  2. Ååååå Denne oppskriften skal jeg prøve, den stekte vannmelonen med balsamico ser spennende ut. Nomnomnom 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *