Enchiladas med mais & hvetelefser

Categories FirstPrice produkter, Oppskrifter, Tex-mex

Enchiladas er super god mat som passer for hele familien. Her har jeg brukt kjøttdeig, men du kan også bruke annet kjøtt som f.eks: kylling. Jeg bruker maislefser til denne, men du kan godt bruke vanlige tortilla lefser.

Her har jeg servert med en hjemmelaget bønnesalsa og syltet rødløk også. Oppskrift på de finner du her på bloggen.

Først lager jeg bønnesalsaen. Oppskriften finner du her på bloggen.

Så steker jeg kjøttdeig. Vi var kun to personer, så jeg brukte kun en halv pakke kjøttdeig. Jeg hadde også i en rødløk, 5 champignon, 1 stilk vårløk, 2 hvitløksfedd og en kvart gul paprika.

Kjøttdeigen krydrer jeg med med et meksikansk blandingskrydder jeg hadde kjøpt på Normal. Du kan like godt bare bruke salt, pepper og litt paprikakrydder.

Legg ut lefser på benken. Ha på litt revet ost. Jeg har brukt revet topping, helt greit å bruke til denne retten.

Legg på kjøttblandingen og ev. litt mer ost. Denne mengden skal holde til 6 lefser.

Rull sammen lefsene og legg de på et stekebrett med bakepapir. Du kan strø litt ost over om du ønsker det.

Disse steker jeg ca. 8 minutter på 200 grader varmluft. De skal bli litt sprø i kantene.

Da er det klart for servering. Jeg serverer her med litt salat med oliven i, dressing, bønnesalsa og syltet rødløk.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *