Dette er salsa som passer veldig godt til taco eller annen tex-mex mat. Kun med noen få ingredienser kan du lage et nydelig tilbehør. Jeg viser deg hvordan.

Du trenger

1 pk kidneybønner

0.5 boks mais

1 rødløk (du kan bruke rød paprika istedenfor)

6 ss hakkede tomater eller chilisaus. Jeg har brukt hakkede tomater med basilikum og oregano.

1 ts chili. Jeg har brukt flakes denne gangen. Fersk chili fungerer ennå bedre.

Slik gjør du det

Sil bønner og mais. Bønner skylles også i kaldtvann.

Ha bønner og mais i en bolle.

Tilsett hakket rødløk og chili

Tilsett 6 ss hakkede tomater

Bland alt godt sammen.

Dett var dett, da er den klar for servering. Den vil få litt mer smak om den får stå i 30 minutter før servering, men dette er ikke nødvendig.

Kos dere med dette deilige tilbehøret til ukas taco

6 kommentarer

6 thoughts on “Bønnesalsa

  1. Den tacosuppa du la ut. Noe av det beste jeg har smakt 🙂 Og har delt den videre med andre. Jeg får så masse inspirasjon av deg 🙂

    1. Så bra og takk for det😃Ja, den suppa ble utrolig god. Den ble populær her hjemme også☺️

  2. Alt du lager ser så himla digg ut😍digger bloggen din jeg, Tom! Takk for at du deler😊Jeg leser ofte ganger oppskriftene dine i timevis på bloggen her. du burde lage ei kokebok!!! mvh Karima Andrea.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *