Enkel salat med pasta og marinert kyllingfilet

Categories FirstPrice produkter, Kylling, Middag, Oppskrifter, Salater

Jeg er ikke den som er så kjempe glad i salater, men denne salaten liker jeg. Den er også favoritt blant jentene i huset. Fikk ønske om den til middag i dag, da kan jeg jo ikke si nei.

Serverte med nanbrød fra butikken, kun varmet i tre minutter. Først marinerer jeg kyllingfilet, der bruker jeg en ferdig hvitløksmarinade på pose. Kyllingen får ligge å marinere i 2-3 timer. 3 fileter holder til 4 personer.

Så steker jeg kyllingfilet i ovn, 200 grader i 40 minutter. Så koker jeg litt pasta, den skal som kyllingen bli romtemperert før jeg har den i salaten.

Selve salaten er ikke noe hokus pokus, det er kun ferdig salatblanding, et glass med feta i krydderlake og en boks mais. Blander sammen salat, pasta, mais og fetaosten med all oljen i glasset.

Så kutter jeg opp kyllingen som jeg også blander inn i salaten på slutten.

Det er liksom alt. Ikke noe avanserte greier, men smaker fantastisk.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *