Fylte kjøttpølser og søtpotetmos

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Middag, Oppskrifter

En kjempegod hverdagsmiddag med kjøttpølser. Bruker pølser jeg fant på halvpris. Det var også billig for broccoli akkurat nå. Her serverer jeg fylte pølser med søtpotetmos.

Du trenger

(til 4 personer)

2 kjøttpølser per person. 3 om de er storspist som meg

1 broccoli

1 pakke mozzarella

2 store søtpotet

2 potet (litt store)

0.5 boks rømme

0.5 stk chili

1 ts sitronsaft

salt

pepper

Slik gjør du

Først skreller du og kutter opp poteten i mindre biter.

Kokes møre i lettsaltet vann

Kok opp en kasserolle med vann. Del broccoli i buketter. Kokes litt møre i 2-3 minutter

Kutt opp mozzarella og chili

Splitt pølsene på midten, men ikke helt igjennom. Legg de i en ildfastform.

Legg broccoli på begge sider. Og mozzarella i midten. Krydre med litt salt og pepper. Stekes på 220 grader i 10-12 minutter

Når poteten er mør, hell av vannet og mos potetene.

Rør inn rømme, chili og sitronsaft. Smak til med salt og pepper.

Jeg har også rødløkmarmelade som tilbehør. Oppskrift finner du HER

3 kommentarer

3 thoughts on “Fylte kjøttpølser og søtpotetmos

  1. denne er lagret og skal prøves,men kan jeg bruke de store pølsene fra Gilde røkt pølse med skinn?
    prøver og få av skinnet, men det er ikke lett i dag, i gamle dager på 70 tallet var ikke det noe problem,men for meg er det lettere med og velge hvor mye pølse jeg skal bruke for hver person

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *