Hjemmelaga kvikk lunsj

Categories Baking, Oppskrifter, Påske, Sjokolade, Smågodt, Snacks

Kvikk Lunsj er en sjokolade det fleste av oss har med i sekken i påsken. Her er en god og enkel oppskrift på hjemmelaget Kvikklunsj sjokolade som blir både sprø og søt. Helt likt originalen blir de ikke, men utrolig gode. Jeg bruker melkesjokolade her, men bruk gjerne kokesjokolade om du ønsker. Ønsker du en glutenfri variant, finner du oppskrift HER

Ingredienser

100 g smør
125 g melis
1 ts vaniljesukker
2 stk egg
350 g mel
1 ts bakepulver
400 g sjokolade

Slik gjør du

Rør sammen mykt smør, melis og vaniljesukker.


Tilsett ett og ett egg om gangen, og rør med høy hastighet.

Bland sammen mel og bakepulver og ha det i røren. Rør raskt sammen til en deig.

Del opp i 4 emner. Form deigen til en firkant/rund og stek den i 1-2 minutter på høy varme i et vaffeljern.

Skjær kjeksen i staver mens den fortsatt er myk. Del i ønskede lengder.

Smelt sjokoladen og dypp stavene i sjokoladen.

Når sjokoladen har stivnet er de klare til å spises! Oppbevares mørkt og kjølig.

19 kommentarer

19 thoughts on “Hjemmelaga kvikk lunsj

    1. Du kan lagre på Facebook. De tre prikkene oppe til høyre. Eller du kan søke øverst på bloggen. Skriv kvikk lunsj😀

    1. Jeg har de i kakeboks. Bakepapir imellom lagene. Men må stå kaldt, er jo ikke temperert sjokolade.

  1. wow dette må testes ut og lages til helga.
    takk for at du deler så mye godt og lage og bruker dine oppskrifter mye.

  2. Dette var artig ! Skal ta litt mere sjokolade neste gang, ble litt lite på de siste. Kanskje fordi jeg har sjokolade over hele meg 🤔😅

    1. Jeg hadde 6-7 biter som ikke fikk sjokolade. De spiste jeg😂Orket ikke åpne en helt ny sjokolade bare for litt😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *