Hjemmelaget Peanøtt & mandelfudge-sjokolade

Categories Oppskrifter

Litt godteri må til innimellom. Og det er ikke vanskelig eller kostbart. Her har jeg brukt rester fra peanøttsmør som sto innerst i skapet.

Først smeltet jeg 300 gram lys sjokolade over vannbad. Så blandet jeg inn ca et halvt glass med peanøttsmør til sammen.

Blandingen fortsatte jeg og ha over vannbad fram til alt var flytende.

Så hadde jeg en liten form som jeg la et bakeark i. Helte blandingen i formen og fordelte det utover. Her velger du str på form etter hvor tykk du vil ha bitene. Jeg valgte og ha de kun 0.5 cm.

Så strødde jeg hakkede mandler over. Så i kjøleskapet til den nesten er stiv.

Da kan du dele den opp i passe biter. Spises med en gang eller oppbevares kaldt og mørkt i en boks f. eks.

2 kommentarer

2 thoughts on “Hjemmelaget Peanøtt & mandelfudge-sjokolade

  1. Dette må jo være perfekt lørdagskos på hytta i dag, når 23 års bryllupsdag skal feires 🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *