Husk frostvæske!

Categories Blogg


Ja, minusgradene har begynt å komme. Har du husket frostvæske? For det er litt viktig folkens.

Her om dagen skulle jeg ut å kjøre på morgenen. Jeg hadde fylt bilen med bøker som skulle sendes til dere. Jeg kom meg 2 meter før rød varsellampe dukket opp. «Stanna bilen» sto det. Ja, der manglet frostvæske.

Det visste jeg vi hadde masse av på låven. Sjekket fargen på Volvoen….og den var GUL. Men herre jesus da. Gul!!

Jeg gikk på låven, fant flasker med alle farger i regnbuen, men GUL! Nei, den hadde vi selvfølgelig ikke. Har da aldri brukt gul frostvæske. Som dere skjønner så har vi ikke fylt på dette de to årene vi har hatt bilen.

Ringte vår lokale bensinstasjon, og de hadde heldigvis gul. Så måtte låne en bil for å dra ned å kjøpe.

Blandet 50/50 i en brusflaske. Nå så det ut som piss. Jeg fylte gul varm piss på bilen. Ja, for når du blander ut. Blir det litt varme i flaska. Var jo litt kaldt ute. Så var jo godt å holde i den da😂

Det gikk greit det, og jeg fikk kjørt av gårde med alle deres bøker. Bilen var litt baktung med 258 kokebøker…men kom meg fram. Volvo er jo traktor da. Selv om den går i nødmodus så fort jeg trykker på gassen.

Har nå fått ny turbo, katalysator og partikkelfilter. Må bare få byttet det, men det skal vårt lokale verksted få gjøre. Må bare få den andre bilen ut derfra først. Den har vært der i 2.5 uke. Gjenstår kun en liten feil med lysa, så er den EU-godkjent. Og det skal bli godt.

P.S: Ikke send ungdommen ut for å kjøpe frostvæske. Da kommer de tilbake med en slik en.

3 kommentarer

3 thoughts on “Husk frostvæske!

  1. Morsomt og viktig innspil.

    Må takke for bøkene, de ble hentet i går. Veldig fornøyd, med innholdet, men også størrelsen på boken, de vakre bildene, og organiseringen av innholdet. Lekker julegave både til meg selv og til en av mine døtre.

  2. Hehe, overlat til verksteder å gjøre det de er gode på, og så kan du gjøre det du er god på, nemlig å lage mat og skrive kokebøker! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *