Hva er Vegeta? Her får du svarene

Categories Urter og krydder

Reklame | Egen nettbutikk


Jeg får veldig ofte spørsmål om dette krydderet siden jeg bruker det i mange av mine oppskrifter.
Vegeta er et universal krydder. Et veldig populært krydder, utmerket til alle typer mat. Inneholder tørkede grønnsaker, salt og aroma. I denne på bilde, er det ganske mye salt. Men det finnes varianter med litt mindre salt også.

I noen er det:

Ingredienser: Salt (ca. 55 %), tørkede grønnsaker (derav selleri), glutamat, sukker, krydder, riboflavin

Jeg bruker det både til steking av kjøtt og fisk. I sauser, gryter, pizza etc etc

Krydderet får du kjøpt på «innvandrerbutikker» og noen få utvalgte norske dagligvarebutikker. Vi selger det også i nettbutikken vår. Den finner du her:http://www.tomsmatprat.no
Dette krydderet anbefaler jeg virkelig😊

Her er litt info

Vegeta er allkrydderet fra eks-Jugoslava som er i ferd med å erobre verden! Dette er originalen, fra produsenten Podravka i Kroatia (med etikett på nordiske språk). Vegetas gamle hemmelighet er en blanding mellom grønnsaksbuljongpulver, smaksforsterke og litt bakgrunnskrydder og -urter. Dette gir en ekstra kraft i smaken til de fleste matretter.

Vegeta har blitt produsert i Jugaslavia, senere Kroatia, siden 1959. Allerede på 1960-tallet begynte eksporten, og denne har formelig eksplodert fra 1990-tallet. Vegeta står seg godt i konkurransen med andre allkrydder, ikke minst på smak og effekt i matlagingen. Så skulle du trenge et allkrydder, er Vegeta et av de beste valgene du kan treffe!

Du får også bestilt dette krydderet på nett.

 HER 

18 kommentarer

18 thoughts on “Hva er Vegeta? Her får du svarene

  1. Jeg får kjøpe det i min lokale REMA butikk. Lette litt før jeg fant det, innvandrerbutikkene her hadde ikke hørt om det. Bruker det i «alt»😍

  2. Jeg spurte engang mine afrikanske venninner, en fra Etiopia og en fra Kenya, om hva som var hemmeligheten-de laget så nydelig mat. De svarte faktisk i kor: “Vegeta”.

    1. Det er en aminosyre. Finnes naturlig i kjøtt, kylling, sjømat, melk, tomat, mais, ost og sopp.

  3. Nå har jeg endelig fått kjøpe Vegeta,
    Men hvordan kan jeg søke på oppskrifter hvor du har brukt dette?

    1. Det kan du bruke i hva som helst, istedenfor salt. Du kan også søke Vegeta oppe i søkefeltet her. Da kommer en del fram.

  4. Når det heter Vegeta får jeg ett inntrykk av at det kan være vegetarisk/vegansk,men det er det ikke da det inneholder aminosyrer fra kjøtt/fisk.Har jeg rett

    1. Ingredienser: Salt, tørkede grønnsaker 15,5% (gulrøtter, pastinakk, potet, løk, selleri, persille), smaksforsterker: mononariumglutamat E621, dinatriuminosinat E631, sukker, krydder, stivelse, fargestoff: riboflavin E101.

  5. jeg kommer til kjøpe dette kryddret og masse annet du legger ut i butikken din. du gjør såååå mye spennede så pengene mine bare forsvinner i lommeboka di👍🤣🤣🤣👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *