Fylte hjorteruller

Categories Middag, Vilt kjøtt


Hjort er jo bare så digg. Her har jeg brukt flatbiff av hjort. Kortreist mat, siden hjorten var fra vår egen skog. Her serverte jeg hjorterullene med sprengte poteter og soppstuing.

Dette er ikke en eksakt oppskrift, men jeg viser hvordan jeg gjorde det.

Imens flatbiffen tinte, lagde jeg en fyllmarinade. Den blir best om den får stå noen timer. Eksakte mål er ikke så nøye her. Litt av alt

I krydderhagen hentet jeg vårløk, gressløk, persille, basilikum, oregano og timian. Dette kuttet jeg opp sammen med paprika og hvitløk. Einebær, salt, pepper, chiliflakes og bailikumolje. Alt blandes godt sammen. Så fikk den stå i 4-5 timer

Da flatbiffen var tint, skjærte jeg den i skiver. På skivene smørte  jeg fyllet. Skivene rullet jeg sammen og stakk et grillspyd igjennom.

Krydret med salt og pepper. Hadde de i en ildfastform. Inn i ovn på 200 grader i 20-25 minutter. Kommer an på hvor mye du vil ha kjøttet stekt.

Halvkokte småpoteter ble klemt sammen på en stekeform med gaffel. Har over litt olivenolje. Krydret med salt, pepper og chili. Gressløk, ost og litt persille. Stekes i ovn 15-20 minutter.

Champignon, vårløk og løk stekes i en stekepanne. Krydres med hvitløk, salt og pepper før jeg har i kremfløte og hele tyttebær. Dette blir en nydelig soppstuing.

Som saus kokte jeg opp viltkraft. Jevnet med maizena og vann. Smakte til med salt og pepper.

Stekte også noen asparges til

En nydelig viltmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *