Disse kebabene er bare helt nydelige. Ikke det samme som Tyrkisk kebab, for da må du bruke kjøttdeig av lam. Her har jeg brukt storfe og jeg bruker en krydderblanding fra asiamatbutikk. Pluss litt ekstra med krydder og div. Jeg har her servert de med salatblader fra egen hage, hjemmelaget rabarbraketchup og stekte poteter. 

Du trenger: (2 personer)

  • 400 gram kjøttdeig
  • 0.5 spiss paprika
  • 1 hvitløksfedd
  • 1 ss fersk revet ingefær
  • 1 chili
  • 0.5 løk
  • 2 ss kebab krydder. (Du ser på bilde over hvilken jeg har brukt.)
  • 0.5 ts salt
  • 0.5 ts pepper
  • 1 ss vegeta
  • 1 ts røkt paprikakrydder

Stekte poteter:

  • 4 poteter i båter
  • 2 hvitløksfedd (presset)
  • 1 ts salt
  • 0.5 ts pepper
  • 0.5 dl olje
  • Litt frisk rosmarin

Slik gjør du:

Ha kjøttdeig og krydder i en bolle. Kutt så opp grønnsakene og tilsett blandingen. Kna det godt inn.

Finn fram små grillspyd. Lag pølser rundt spydene slik du ser jeg gjør på bildene.

Disse har jeg stekt på grillpanne, men det går like fint på grillen eller i stekeovnen.

Potetbåter blandes med krydder og olje. Stekes på 220 grader i ca. 30 minutter

Da er det bare å servere folkens.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *