Reklame | Egenreklame kokebok

Dette er veldig enkel kosemat. Du kan bruke den kjøttdeigen du selv ønsker, trenger ikke bruke lam. Jeg bruker kjøttdeig av storfe her. Og en pose med Shish kebab-krydder. Lag en nydelig dressing til, så blir dette et godt måltid for store og små.

Du trenger

(til 4 personer)

400 gram kjøttdeig

1 pose Shish kebab-krydder

1 løk

Smør til steking

Dressing

2 dl lett rømme

0.5 dl ketchup med sukker

2 fedd hvitløk

Salt

Pepper

Tilbehør

2-3 wraps per person etter hvor storspist man er

Salat

Mais

Tomat

Agurk

Rømme er valgfritt. Ungdommen her MÅ alltid ha det.

Slik gjør du

Lag først dressingen. Bland rømme, ketchup og oppkuttet hvitløk. Smak til med litt salt og pepper. La dressingen stå minimum 30 minutter

Stek kjøttdeig, krydderblandingen og løk i en panne med smør.

Kutt opp tilbehør og ha de i boller. Jeg har ikke skrevet mengde på dette. Det må du se an litt selv. Jeg bruker ca. samme mengde som til taco

Varm wraps i ovn

Da er det bare å servere

 

Har du lyst på min kokebok? Da kan du bestille den HER

13 kommentarer

13 thoughts on “Kebabwraps

  1. hurra, 👍❤️ fått kokeboken i dag, anbefaler å bestille både til deg selv og som gave 💕❤️

  2. Hei Tom

    Oppdaget deg på FB. Mange flinke mat skribenter, men du passer meg, enslig mann. Enkle raske retter med variasjon. Istedenfor Fjordland og Grandiosa hver dag.
    Takker 🙂

    1. Du trenger jo ikke bruke det. Er du glad i taco, kan du bruke tacokrydder. Om ikke så er det bare å krydre med det du ønsker. Salt, pepper, paprika etc😊

      1. Takk for kryddertips. Har bare ketchup uten sukker. Kan dette brukes? Kan jeg evt. tilsette litt sukker? (hvor mye?)

        1. Går fint uten sukker også. Du må lage den lenge før om du vil ha sukker i. For det løser seg ikke opp så veldig raskt😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *