Kokt Kassler med tilbehør

Categories Glutenfri, Middag, Oppskrifter, Svin

Benfri kassler er det samme som kokt røkt svinekam på norsk. Du kan også bruke den som pålegg, det er det samme som hamburgerrygg. Du kan skjære den i skiver og varme forsiktig. Du kan kutte den i biffstykker å steke i panna. Og du kan trekke den i vann, som jeg gjør jeg her.

Jeg serverer kassler med en nydelig coleslaw, saus på kraften og kokte poteter. Dette kjøttstykket er på 1.1 kg og holder i massevis til 4 personer. Resten kutter jeg til pålegg

 

Oppskrift på Coleslaw finner du HER

Jeg legger kassleren i en kasserolle. Har i 3 laurbærblad, 1 ss helpepper, 3 rosmarinkvaster, 2 buljongterning(grønnsak), selleriblader  og noen gulrotbiter. Fyller opp med vann, så det akkurat dekker kjøttet. Sett på lokk og kok opp og trekk til siden i 15 minutter. Da kan du ta av nettet og kutte i skiver

5 minutter før kjøttet er ferdig, tar jeg av 3 dl av kraften. Den koker jeg opp i en kasserolle. Jeg rører ut 1 ss maizena i 1 dl kald fløte og tilsetter kraften. Så smaker jeg til med salt, pepper og 2 ts sennep.

Da er det bare å servere

5 kommentarer

5 thoughts on “Kokt Kassler med tilbehør

  1. fikk det servert på sykehuset og det var det eneste som jeg syntes var godt, har laget det før,men da med brun saus, men den lyse sausen er kjempe god,så det skal jeg gjøre neste gang😀👍

  2. nydelig, men da må kjøttet vært kokt på forhånd. jeg bruker rå hamburger rygg, trekkes 1 1,2 time, serveres med bernaise eller soppsaus, grønnsaker og potet. fordi mor var dansk og mormor laget det sånn. gøy vi kan dele med hverandre. skal prøve din💯💞

  3. nydelig mat! brukte bruningen din som jeg hadde i kjøleskapet fra før til sausen! takk for gode oppskrifter, ha en riktig god jul!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *