Koldtbord konfirmasjon 21. mai

Categories Bilder, Koldtbord, Oppskrifter

Da var denne helgas konfirmasjoner over. Det har virkelig vært ei beintøff uke. Først 220 liter lapskaus til 17. mai, så mat til 3 konfirmasjoner noen dager etterpå. Med senebetennelse så har det virkelig vært en tøff utfordring, og jeg kan ikke huske sist jeg var så sliten som jeg var i går ettermiddag og kveld. Jeg er ikke den som gir meg pga litt vondter, ihvertfall ikke når jeg har en jobb å gjøre. Men jaggu trur jeg at jeg må slappe av noen dager nå. Høyre armen føles litt bedre akkurat nå enn det den gjorde i går. Da klarte jeg ikke holde fjernkontrollen til tv eller telefon i høyre hånda.

Jeg hadde min samboer med på kjøkkenet som jeg vanligvis har. Hun hjelper til med ting som skal kuttes, salater, skåler som fylles etc. Denne gangen hjalp bonusdatter også litt til. Så hadde to slaver i perioder. Det hjelper mye det.

Jeg tok noen bilder til dere. Det er av fatene jeg lagde. Siden jeg slet litt med armen klarte jeg ikke holde kamera så mye og ihvertfall ikke stødig. Så derfor er det kun bilder fra fatene og ikke all varmmat og alt av tilbehør. Det var kun den ene konfirmasjonen som hadde mange fat, og en hadde 2 fat og den siste hadde kun ett fat. Her får dere uansett en liten samling av de bildene jeg fikk tatt.

Det første fatet dere får se er grillet og smakfull laksefilet. Denne serveres som hel filet og kald.

Så var det et lite fat med roastbiffsnacks

Litt røketlaksesnacks hørte også til på den ene menyen

Det var to fat med kald kalkun og appelsinmarmelade

Den ene menyen hadde fruktfat, så da lagde jeg et lite fruktfat også.

Alle tre menyene skulle ha spekefat, så da ble det tre spekefat med noen forskjeller.

Det ble også et lite fat med litt melon og fetasnacks

Bonusdatter lagde 15-16 liter med potetsalat

3 kommentarer

3 thoughts on “Koldtbord konfirmasjon 21. mai

  1. Der var det jammen mye godt👍🏻😊 Skikkelig delikate fat, rett og slett en fryd og se på😊

  2. Saa flott ! Har lagd mange store koldtbord, men her fikk jeg ekstra inspirasjon mht frukt i mengder. – Vi skal feire husbonds 80 aarsdag i august, det blir landsbyfest 3. dagen. Koldtbord. Bor i nordvestre Spania.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *