Kyllingklubber i form med salsa

Categories Kylling, Middag, Oppskrifter

Kyllingklubber er godt det, men kan også fort bli litt tørt om de er små. Det er ikke mange minutter over steketiden du skal før det blir tørt. Men har du de i form med grønnsaker og salsa. Da er du garantert saftige kyllingklubber.

Her har jeg brukt:

  • Kyllingklubber
  • Salsasaus
  • Krydder
  • Vårløk
  • Løk
  • Paprika
  • Champignon
  • Kryddersmør

Slik gjør jeg det:

Jeg legger klubbene i en ildfastform, Krydrer med paprika, hvitløk og en urtemiks. Jeg har i en liten klunk olje og fordeler kryddersmør i formen. Steker på 220 grader i ca. 20 minutter.

Så har jeg over kuttede grønnsaker og lar det steke 5 minutter til

Ut med formen igjen og har i salsasaus (tacosaus) dette får putre i ovnen i 5 minutter til.

Som tilbehør har jeg asparges med spekeskinke og parmesan. Disse har jeg stekt i panna, men letter i ovnen om du ønsker.

Jeg serverer også focaccia og aioli ved siden av. Da er det bare å servere

1 kommentar

1 thought on “Kyllingklubber i form med salsa

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *