Kyllingklubber i tomatsaus

Categories Glutenfri, Kylling, Middag, Oppskrifter

En enkel og god kyllingmiddag i god form. Her bruker jeg ferdigstekte kyllingklubber, og tomatsausen er laget fra bunn. Serverer med stekte poteter. Hvor mange kyllingklubber en person spiser, varierer veldig. Jeg spiser for eksempel 5-6 stykker til en slik middag.

Først må du lage tomatsausen. Det har jeg et eget innlegg på, det finner du HER

Du trenger

Tomatsaus til 4 personer (se oppskrift HER  )

16-18 kyllingklubber (ferdigstekt)

1 løk

1 paprika

0.5 stk squash

En liten skvett olje

2 tomat i skiver

Litt frisk basilikum

Slik gjør du

Lag først tomatsausen, men vent med basilikum til middagen er ferdig. Det kunne ikke jeg siden jeg lagde et eget innlegg på sausen

Finn fram en ildfast form. Fordel kyllingklubber oppkuttet løk, squash og paprika i formen. Ha over en liten skvett olje. Stekes på 180 grader i 15 minutter

Ha så over sausen. Legg i skiver med tomat og stek videre i 5 minutter

Dryss over frisk basilikum før servering

3 kommentarer

3 thoughts on “Kyllingklubber i tomatsaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *