Pølse- og potetomelett i ovn

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Oppskrifter, Restemat


Slike rot i hop panner er kjempegode. Og man kan få brukt opp litt grønnsaksrester man har liggende. Så du trenger ikke bruke akkurat det jeg har gjort.


Du trenger

(holder til 4 personer)

4 kokte poteter i mindre biter

5 grillpølser

4 egg

1 løk

2 tomat i skiver

0.5 stk chili

1 fedd hvitløk

0.5 dl melk

1 ss Frisk eller 1 ts tørket oregano/pizzakrydder

0.5 ts kvernet salt

0.5 ts kvernet pepper

Smør/margarin til steking

Slik gjør du

Potetbiter har jeg kokt på forhånd

Kutt opp løk, pølser, hvitløk og chili i mindre biter

Smelt smør i en panne og stek grønnsakene og pølsebitene til de får litt farge

Visp sammen egg, melk og krydder

Om stekepannen din tåler stekeovn, kan du bruke den videre. Om ikke, ha grønnsaker og pølser over i en ildfast form

Ha over eggeblandingen. Legg tomatskiver i formen.

Stek på 180 grader i 15 minutter. Dryss over litt grønt før servering

Server med noe godt brød og gjerne en salat

5 kommentarer

5 thoughts on “Pølse- og potetomelett i ovn

  1. Det gikk som det står i oppskriften. Tok mye mer tid under ovnen. Anbefaler at dokke tar sunn fornuft sjølv som om det sti bare 180 grader.
    Bloggeren MÅ prøve det selv hjemme hos seg før vedkommende skriver en heil blogg for oppskrifta.
    Her står jeg i 30 minutter og maten er ikke klar.
    Bloggeren, mitt spørsmål til deg.
    Har du noen gang prøvd å lage det selv eller har du kopiert fra andre?
    Hvis svaret er nr.2 er jeg da veldig skuffey over deg 🙁

    1. Det er min mat, mine oppskrifter og mine bilder. Oppskrift skriver jeg med en gang jeg har lagd maten, og spist den. Og da er oppskriften nøyaktig slik jeg lagde den. Jeg kopierer da ikke fra andre. Legger heller ikke ut noe vi ikke spiser selv. Det er vår mat i heimen jeg legger ut.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *